رییس اداره امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: این استان به لحاظ مصرف گاز با میزان مصرف سالانه ۱۳.۵ میلیارد مترمکعب رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

خراسان رضوی سالانه ۱۳.۵ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می‌کند

به گزارش قدس خراسان، حمیدرضا افشون روز چهارشنبه در همایش توسعه صنعتی در گرو بخش اقتصاد و انرژی که در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: میزان مصرف انرژی در خراسان رضوی به نسبت کشور بالاتر است.

رییس اداره امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: استان خراسان رضوی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز دارد که از این نظر بعد از تهران از رتبه دوم کشور برخوردار است، طول شبکه گاز در این استان به ۳۴ هزار کیلومتر می رسد.

وی سهم بخش خانگی از شبکه انتقال گاز را بیشتر از سایر بخش‌ها ذکر و گفت: سهم بخش خانگی خراسان رضوی از شبکه گاز بیشتر از سایر بخش‌ها است و در زمستان بیشتر نیز می‌شود.

افشون اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ به بعد رشد مصرف گاز در بخش خانگی استان ۴۰ درصد و در بخش صنعت آن ۶۰ درصد رشد کرده است، این شرکت به منظور مدیریت مصرف گاز در زمستان با برخی از واحدهای صنعتی وارد مذاکره شد که در نهایت منجر به تغییر نحوه مصرف آن‌ها شده است.

رییس اداره امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: وابستگی به انرژی در کشور ما بسیار زیاد است و در شرایط بحرانی کمبود آن مردم را دچار مشکل می‌کند، باید بخش تولید استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را جایگزین سوخت‌های فسیلی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.