به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجیبابایی با بیان اینکه برقی شدن راه آهن همدان - سنندج به مرز باشماق مصوب شده و در حال پیگیری است اظهار کرد: پروژه برقی شدن خط تهران- همدان- سنندج از سال ۹۶ مصوب شده و در پی اجرای آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه راه آهن تهران - همدان- سنندج یک ردیف بودجه دارد افزود: در قانون بودجه دو سال گذشته این مهم مصوب شده که راه آهن از سنندج به مرز باشماق ادامه پیدا کند چراکه یک شبکه ریلی در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه شبکهای که از تهران آغاز و به همدان - سنندج و در نهایت مرز باشماق و عراق ختم میشود گفت: همچنین از تهران به همدان و همدان از طریق بیجار به راهآهن زنجان و تبریز متصل خواهد شد.
وی یادآور شد: اگرچه این شبکه ریلی از تهران به همدان، ملایر و تا مرز خسروی نیز ادامه خواهد داشت.
حاجیبابایی در ادامه با تاکید بر اینکه تهران -همدان -ملایر- بروجرد - خرم آباد و در نهایت اتصال به راه آهن جنوب دیگر نقاط اتصالی این شبکه است تصریح کرد: این خطوط در سنوات گذشته مصوب شده و در حال پیگیری است.
وی در بخش دیگر خاطرنشان کرد: درباره استقرار ایستگاه ریلی در همدان باید گفت بعضا مخالف هستند و این مخالفت در روند پروژه تاخیر ایجاد کرده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه چنانچه خط ریلی سنندج راهاندازی شود تعداد مسافرتهای خط ریلی همدان نیز افزایش خواهد داشت از همین رو سرعت و تعدد سفرهای ریلی افزایش پیدا خواهد کرد که به سود همدان است اضافه کرد: این مهم با جدیت در حال پیگیری است.
وی در بخش دیگر به اعتبارات سفر رئیس جمهوری در حوزه پروژه ریلی همدان اشاره کرد و گفت: در مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهوری بر اساس درآمد دولت به استانها اعلام میشود و چنانچه برخی از موارد با تاخیر و یا میزان کمتری اختصاص پیدا میکند به دلیل نبود درآمد دولت در آن بازه زمانی مشخص است.
حاجیبابایی اظهار کرد: نکته قابل تامل دیگر این است که اعتبارات ابلاغی به استانها متناسب با پروژهها و نیاز مردم توزیع میشود به عبارتی کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.
نظر شما