انتخابات

نالدی پاندور وزیر همکاریهای بین المللی آفریقای جنوبی که به تهران سفر کرده از رایزنی‌هایش با حسین امیرعبداللهیان برای تحقق همکاریهای دو کشور در زمینه کشاورزی، دامداری، تجارت، تبادلات علمی و همکاری و همراهی در عرصه های بین المللی و سازمانهای جهانی خبر داد.

 بریکس همکاریهای تهران- کیپ تاون را ارتقاء داده است/ مرزهای ۱۹۶۷ برای فلسطین باید به رسمیت شناخته شوند

به گزارش قدس آنلاین: وزیر روابط و همکاریهای بین المللی( امور خارجه) آفریقای جنوبی پس از دیدار و رایزنی با همتای ایرانی خود در نشستی خبری گفت: اکنون می توانم بگویم شراکت ما قویتر از گذشته است چون شرکای هم در بریکس هستیم و ایران عضو دائم این سازمان شده. ما صحبت کردیم و می‌دانیم فرصت های فراوانی برای توسع همکاریها از سیاست گرفته تا مسائل اقتصادی و قضایی و ... وجود دارد

وی افزود: این مهم است که بتوانیم توسعه و رشد پایدار با کمک هم داشته باشیم تا مردم بتوانند معیشت خوبی داشته باشند و از فرصت های خوبی برخوردار باشند. ما می‌توانیم در زمینه کشاورزی همکاریهای خوبی داشته باشیم ما می خواهیم در مزمینه کشاورزی و دامداری همکاری کنیم. انرژی بستر مهمی برای همکاری ما است و ایران می‌تواند یکی از شرکای مهم ما در حوزه انرژی باشد.

نالدی پاندور با تأکید بر اینکه ما می‌توانیم در زمینه فناوری‌های دیجیتال، کارآفرینی و توسعه تجارت به سطح خوبی برسیم، گفت: ایران در زمینه علوم و نوآوری خیلی رشد کرده و دانشگاه‌ها و اساتید ما می‌توانند در این حوزه با هم همکاریه تعامل داشته باشند. ما در خصوص منطقه هم گفتگو کردیم و درباره نگرانی ها از برخی تحولات.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی خاطرنشان کرد: ما در زمینه بریکس اشتراکاتمان را به بحث گذاشتیم. ما همچنین باید بر اصلاح مکانیزمهای سازمان ملل بویژه شورای امنیت که اعضای بریکس معتقدند  غیر دموکراتیک است و نماینده جهان نیست تمرکز کنیم.

وی گفت: ما فکر می‌کنیم در بریکس هم چالشهایی داریم. وقتی که تحریم‌های یکجانیه وجود داشته باشد می‌تواند مبادلات تجاری را تحت تاثیر قرار دهد. ما دیدیم استفاده از دلار بر ما اثر منفی دارد لذا ما به سمت استفاده از ارزهای ملی رفتیم و می خواهیم این دیدگاه را در جهان و شرکایمان گسترش دهیم .

وی به حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه هم به عنوان نقض حقوق بشر و جنایتی شرم آور  علیه بشریت اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه جهانی باید توجه بیشتری به این بیعدالتی و نقض حقوق بشر داشته باشیم. ما همواره تاکید کرده ایم که کشورهای غربی معتقدند  حقوق بشر متعلق به آنهاست اما دیگر کشورهای غیر توسعه یافته این حق را ندارند.

نلدی پاندور تصریح کرد: ما به عنوان کشورهای درحال پیشرفت باید کنش بیشتری علیه بی عدالی به مردم فلسطین داشته باشیم. این تاسف بار است که برخی کشورهای همسایه مردم فلیسطین را تنها گذاشته اند ما هرکز از باورهای ماندلا عقب ننشسته‌ایم که تا آزادی ملت فلسطین نباید عقب نشست.

وی گفت: ما از راهکار دو کشورو ایجاد کشور مستقل فلسطینی دفاع می کنیم به نحوی که مرزهای 1967 به رسمیت شناخته شود مطابق قطعنامه های شورای امنیت. سرزمین های فلسطین اشغال شده و جهان باید به صورت فوریتی به کمک آنها شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.