به رغم سانسور و انکار صهیونیست ها چنین حرکتی از سوی انصارالله با هدف تحت تاثیر قرار دادن معادلات جنگ در فلسطین بعید به نظر نمی رسد. پیام هم این است؛ در صورت ادامه تجاوزات علیه غزه، هیچ مکانی دیگر برای شما امن نخواهد بود.

برگ آس مقاومت برای تغییر معادلات جنگ غزه / پایگاه استراتژیک نظامی و جاسوسی صهیونیست ها، مشرف بر باب المندب هدف قرار گرفت

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در آخرین اطلاع سانی خود اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۷۳۲۶ نفر از جمله ۳۰۳۸ کودک، ۱۷۲۶ زن و ۴۱۴ سالمند افزایش یافته و تعداد زخمی ها به ۱۸۹۶۷ نفر رسیده است. طبق این گزارش تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر به شهادت رسیده‌اند.

«جمعه خشم» دیگر

اما روز گذشته در واکنش به درخواست مردم فلسطین در حمایت از این خطه مظلوم، در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان تجمعاتی گسترده با عنوان «جمعه خشم» در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد. مردم اردن با برگزاری راهپیمایی در پایتخت این کشور خواهان بسته شدن سفارت رژیم صهیونیستی در کشورشان شدند. یمنی ها نیز بعد از اقامه نماز جمعه در تجمعی گسترده بر آمادگی خود برای مشارکت در نبرد آزادسازی فلسطین تاکید کردند. در لبنان، پاکستان، ترکیه، تونس و بسیاری دیگر از کشورهای اسلامی هم تجمعاتی برگزار شد. مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با انتشار یک پست در پلتفرم ایکس از بغداد مطالبه بستن سفارت آمریکا در عراق را داد. این در حالی است که هزاران دانشجوی آمریکایی و کانادایی نیز با برگزاری تجمع اعتراضی مخالفت خود با تداوم حمایت‌های واشنگتن از کشتار فلسطینیان در غزه را اعلام کردند.

در صحنه میدانی ولی در پاسخ به جنایات بی پایان صهیونیست ها، مقاومت فلسطین در غزه، تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار داده است. در پی این حملات پروازها در فرودگاه بن‌گوریون نیز متوقف شده است است. منابع عبری زبان موج اخیر حمله موشکی قسام را بی‌سابقه توصیف کردند.

همزمان «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد جمعه مدعی شد که نظامیان این کشور حملات تجاوزکارانه‌ای را علیه دو پایگاه متعلق به گروه‌های مقاومت حامی ایران در سوریه انجام داده‌اند. پیشتر پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته بود که نیروهای این کشور ظرف یک هفته ۱۶ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. مقام پنتاگون تصریح کرد ۱۵ نفر از نظامیان آمریکا در منطقه التنف سوریه و ۴ نظامی در عین‌الاسد عراق مبتلا به «آسیب مغزی تروماتیک» (ضربه مغزی) تشخیص داده شده‌اند! روز گذشته هچنین پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد در بحبوحه افزایش تنش میان حماس و رژیم صهیونیستی، نزدیک به ۹۰۰ نظامی آمریکا در خاورمیانه مستقر شده‌اند و یا در حال اعزام به این منطقه هستند. این در حالی است که در نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ بایدن از رژیم صهیونیستی نظرسنجی موسسه افکارسنجی «گالوپ» نشان می دهد شاخص مطلوبیت عملکرد، رئیس‌جمهور آمریکا با افت ۱۱ درصدی به رقم بی‌سابقه ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

شکست دوباره عملیات نفوذ در غزه

در سوی مقابل گردان های قسام روز گذشته با صدور بیانیه ای از عملیات نفوذ ناموفق صهیونیست ها علیه مقاومت در غزه خبر دادند. طبق گزارش، دشمن صهیونیستی بامداد جمعه تلاش کرد با پیاده کردن نیرو از طریق سواحل رفح به جنوب غزه نفوذ کند. این اقدام توسط رزمندگان فلسطینی شناسایی شد و درگیری ها به حدی بالا گرفت که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی با بر جای گذاشتن تجهیزات خود، مجبور به درخواست پوشش هوایی شدند و با مداخله جنگنده های صهیونیستی این عناصر به سمت دریا فرار کردند.  پیشتر عملیات نیروهای کوماندویی رژیم صهیونیستی که تلاش داشتند با پیش روی زمینی از محور بیت حانون در شمال نوار غزه و همچنین شرق غزه وارد این مناطق شوند، با شکست مواجه شده بود.

حمله به پایگاه استراتژیک صهیونیست ها در اریتره

اما یکی از تحولات مهم بیست و دومین روز جنگ علیه غزه، انتشار اخباری از حمله به پایگاه استراتژیک صهیونیست ها در دهانه باب المندب و در کشور اریتره واقع در شرق آفریقا بود. طبق گزارش المیادین، نظامیان اسرائیلی در معرض دو حمله قرار گرفته اند که همزمان با عملیات طوفان الاقصی رخ داده است. حمله اول به پایگاهی در دهلک که بزرگترین پایگاه اسرائیل در این کشور آفریقایی محسوب شده و ناوگانی دارند که دهها جنگنده در آن مستقر هستند و حمله دیگر به مرکز نظامیان صهیونیست در بالاترین نقطه کوه آمباسویر شده است که نظامیان رژیم صهیونیستی از آن به عنوان مرکز جاسوسی در دریای سرخ استفاده می‌کنند. گفته می شود در این حمله یک افسر ارشد موساد به هلاکت رسیده است. این اتفاق با سانسور شدید از سوی رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

رژیم اسرائیل از سال ۲۰۱۶ میلادی اقدام به احداث یک پایگاه اطلاعاتی بزرگ بر روی کوهستان آمباسویر در ۱۳۵ کیلومتری جنوب اسمره پایتخت اریتره کرده است. این منطقه با ارتفاع ۳۰۱۸ متری، مرتفع ترین کوهستان در کشور اریتره به شمار می‌رود. هدف از احداث این پایگاه نیز نظارت و اشراف کامل بر تنگه باب المندب و عبور و مرور دریایی و اشراف اطلاعاتی بروی سواحل یمن و نظارت بر تحرکات ایران در این منطقه استراتژیک است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته اما برخی چنین حرکتی را به انصارالله یمن مرتبط می دانند. یک هفته پیش نیز مقامات امریکایی مدعی انهدام 4 موشک و 2 پهپاد شدند که از مقصد یمن و به سوی اهدافی در فلسطین اشغالی شلیک شده بود. هر چند دوری جغرافیا مانعی بر سر حضور میدانی رزمندگان یمنی در حمایت از مقاومت در غزه شده، اما انصارالله به صراحت تمایل جدی خود را به صورت چند باره برای مشارکت در جنگ با دشمن صهیونیست اعلام کرده است و به رغم سانسور و انکار چند باره صهیونیست ها چنین حرکتی از سوی صنعا با هدف تحت تاثیر قرار دادن معادلات جنگ در فلسطین بعید به نظر نمی رسد. پیام یان حمله هم می تواند این باشد؛ در صورت ادامه تجایات علیه غزه، هیچ مکانی دیگر برای شما امن نخواهد بود.

افشاگری درباره ۳ گزینه خطرناک آمریکا درباره غزه

در این وانفسا روز گذشته رئیس حماس در خارج، به سه گزینه خطرناک که واشنگتن درباره غزه دنبال می کند اشاره کرد. خالد مشعل در این باره گفت: گزینه نخست اینکه به غزه حمله زمینی صورت نگیرد و فرصتی طولانی برای حمله هوایی به غزه در اختیار اسرائیل گذاشته شود. گزینه دوم نیز این است که واشنگتن با آگاهی از قدرت ما در داخل تونل‌های غزه، گروه «دلتا» را که متخصص آزادسازی اسیران است با هدف نفوذ به عمق تونل‌ها وارد عمل کند و به استفاده از سلاح اعصاب برای فلج کردن رزمندگان مقاومت در تونل‌ها اقدام کند.

وی درباره گزینه سوم نیز گفت: این گزینه بعد از تکمیل گزینه اول و دوم خواهد بود که شامل یک طرح تاکتیکی است و بر اساس آن از طریق دریا و از شمال وارد خواهند شد تا یک کمربند ایجاد کنند و در نهایت بتوانند ورود همه جانبه داشته باشند که آنها تلاش کردند در شرق خان یونس ظرف دو روز گذشته نوعی نبض سنجی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.