قبل از اینکه لیگ برتر شروع شود به مربیان، بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها گفته شده بود اگر جمله‌ای علیه داور به زبان بیاورند با واکنش کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مواجه خواهند شد.

سکوت می‌کنم، دفاعیه می‌فرستم

به باشگاه‌ها نیز توصیه اکید شده بود هرگز بیانیه صادر نکنند، اما بعد از اینکه سوت پایان بازی استقلال مقابل آلومینیوم اراک به صدا درآمد اتفاقاتی رخ داد که کاملاً قابل پیش بینی بود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نسبت به این اظهارات و بیانیه‌ها واکنش نشان خواهد داد.

جواد نکونام که چند وقت پیش شاهد محرومیت تعلیقی روزبه چشمی یکی از بازیکنان مطرح خود بود و با کلی پاردرمیانی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اجازه داد این بازیکن دوباره به چرخه لیگ بازگردد، اما خود نیز نتوانست درمقابل اشتباهات داوری تاب بیاورد و اظهارات تندی علیه داوران به زبان آورد تا دست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای محرومیت او باز شود.

همین شد که بعد از اظهارات جواد نکونام علیه داور و اشاره به اینکه یک پنالتی استقلال(روی مهرداد محمدی) گرفته نشده، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای خبر از محرومیت جواد نکونام داد.

دربیانیه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است:

جواد نکونام، سرمربی تیم استقلال تهران به‌دلیل عدم رعایت مفاد ماده 71 آیین‌نامه انضباطی مبنی بر اظهارات علیه داور مسابقه پس از دیدار مورخ پنجم آبان ماه مقابل آلومینیوم اراک به استناد ماده 100 مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی، از همراهی تیم خود در مسابقات محروم بوده و لازم است دفاعیات خود را ظرف مهلت 48 ساعت به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کند.

اما واکنش سرمربی استقلال به این بیانیه چیست؟ با جواد نکونام درباره این موضوع تماس گرفتیم اما سرمربی استقلال ترجیح داد درباره حکمی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علیه‌اش صادر کرده، چیزی به زبان نیاورد.

او اعلام کرد قصد دارد سکوت کند تا دفاعیات باشگاه استقلال به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برسد و احتمالاً او برای بازی با شمس آذر قزوین مجوز حضور روی نیمکت استقلال را بدست آورد. 

نکونام امیدوار است با وساطت علی خطیر و رایزنی‌های او با فدراسیون فوتبال محرومیتش به حالت تعلیق درآید واو بتواند در بازی مقابل شمس آذر روی نیمکت استقلال بنشیند. البته نکونام خود نیز به خوبی می‌دانست اگر اظهاراتی علیه داوران داشته باشد، با محرومیت مواجه خواهد شد. نکونام حتی در مصاحبه پس از بازی با آلومینیوم اراک اعلام کرد منتظر محرومیت است! اما اینکه چرا اظهاراتی انجام داد که همان اتفاق رخ دهد، بسیار عجیب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.