مدیر جوانی جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۶۴۰ مراقب سلامت بر فرآیند سلامتی دانش آموزان نظارت دارند و از شیوع بیماریهای واگیر و غیر واگیر پیشگیری می کنند.

حدود ۶۴۰ مراقب سلامت بر فرایند سلامتی دانش‌آموزان نظارت دارند

به گزارش قدس به نقل از وبدا، محمد احمدیان با اشاره به اینکه دانش آموزان در شرایط جسمانی متفاوتی وارد فرآیند آموزشی می‌شوند که برای مراقبت از آنان نیروهای مراقب سلامت یا بهداشت یار فعالیت دارند، اظهار کرد: بهداشت یاران سلامت به صورت اختصاصی در حوزه ارایه آموزش به والدین و دانش آموزان فعالیت می‌کنند.

مدیر جوانی جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بهداشت یاران علاوه بر آموزش، بر روند شیوع بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دار در مدارس نظارت دارند و در شرایطی که نیاز به اقدام خاصی است با همکاری شبکه بهداشت وارد عمل می‌شوند، تصریح کرد: همچنین برخی از دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله صرع و مشکلات بینایی هستند که این دانش‌آموزان نیز برای دریافت خدمات پزشکی به حوزه بهد اشت و درمان ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر روی بوفه مواد غذایی مدارس از دیگر مسئولیت‌های بهداشت یاران است، عنوان کرد: در واقع نیروهای مراقب سلامت یا بهداشت یار، حلقه واسط بین بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هستند.

احمدیان گفت: ارجاع برای غربالگری‌های بهداشت و درمان و واکسیناسیون نیز توسط این نیروهای خدوم انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.