رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه براساس «طرح کهاب» قرار بود تا نحوه سوخت‌گیری در جایگاه‌های سوخت مورد نظارت قرار گیرد و تبخیر بنزین نداشته باشیم، از وزارت نفت خواست در خصوص اجرای این طرح پاسخ دهد.

چمران: وزارت نفت در خصوص اجرای طرح کهاب پاسخ دهد

به گزارش قدس انلاین، مهدی چمران روز یکشنبه در حاشیه یکصد و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز موارد جدید در خصوص تعیین بهای خدمات و عوارض سال آینده در صحن شورا بررسی می‌شود که در صورت تصویب در شورا و تایید وزارت کشور، سال آینده اجرایی خواهد شد.

چمران در مورد اقدامات انجام شده برای نوسازی تاکسی‌های پایتخت نیز گفت: در این رابطه قانون درستی در مجلس تصویب نشد و اعتباری که دولت در نظر گرفت، کم بود.

به گفته وی، متاسفانه چیزی که انتظار داشتیم در این بخش اتفاق نیفتاده و ناوگان تاکسیرانی نوسازی نشده است اما امیدواریم با ورود تاکسی‌های برقی، این ناوگان تکانی بخورد البته تغییر وضعیت خودروهای فعلی به نفع وزارتخانه های صمت، بهداشت و دیگر بخش‌هاست.

رییس شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت نظارت بر کرایه‌ها از سوی سازمان تاکسیرانی ادامه داد: نرخ‌های مصوب شده در شورا لازم الاجرا و دریافت کرایه اضافه ممنوع است.

چمران در خصوص برگزاری نمایشگاه جدید در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران و تبلیغات انجام شده در سطح شهر نیز افزود: نصب بنرهای نمایشگاه بین‌المللی در شهر مربوط به قراردادهای قبلی است و تا اجرایی شدن این مصوبه ۱۵ رور زمان لازم است اما با این وجود تعدادی از بنرها از سطح شهر جمع‌آوری شده و به سازمان زیباسازی هم گفته‌ایم که قرارداد جدیدی منعقد نشود.

وی با بیان اینکه باید قرارداد خرید اتوبوس‌ها هر چه زودتر نهایی شود، اضافه کرد: باید پول این اتوبوس‌ها تامین شود تا بتوان خرید را قطعی و آنها را وارد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اخبار منتشر شده در ارتباط با قطع درختان هم با بیان اینکه وقتی احتمال دارد درخت روی سر مردم سقوط کند حتما باید قطع شود البته درختان سالم قطع نمی‌شوند، گفت: سه درخت آفت زده بود که قطع شد که برخی روزنامه‌ها به آن پرداختند.

به گفته وی، سازمان بوستان‌ها با این میزان تلاشی که انجام می‌دهد درختان سالم را قطع نمی‌کند و درختانی که قطع می شود با مصوبه کمیسیون ماده هفت است.

چمران با بیان اینکه حفظ درختان شهر به جان مدیرعامل سازمان بوستان‌ها بسته است و او علاقمند به حفظ آنهاست، یادآور شد: اگر قرار باشد درختی روی سر مردم و خودروهای آنها سقوط کند، باید قطع شود.

وی در پاسخ به این سوال که دکل‌های برق را چه نهادی باید جابجا کند، گفت: همه اتفاقات با شرکت برق است و وظیفه شهرداری جابجایی دکل‌ها نیست.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: برای ۲ طبقه کردن بزرگراه صدر، شهرداری ناچار شد به صورت علمی دکل را به قسمت زیرین منتقل کند البته در شهرها دکل‌های برق باید از زیر عبور کند نه رو، البته میزان بودجه برای این کار بالاست و تامین آن از عهده آنها بر نمی‌آید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.