تحولات منطقه

حجت الاسلام زمانی گفت: انقلاب اسلامی با تربیت بانوان مبلغه توانست الگوی سومی از زن مسلمان را به دنیا ارائه دهد.

بانوانِ مبلّغه، مصداقی از الگوی سوم زن مسلمان هستند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عزّت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش مبلغات فاطمی با محوریت رسالت بانوان مبلغ در جهاد تبیین که با حضور بانوان مبلغ و طلبه صبح امروز در اردوگاه شهید رجایی فریدونکنار برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیتِ نقش آفرینی و تاثیرگذاری زنان مبلغ در ارائه الگوی مناسب از شخصیت و هویت زن در اجتماع، اظهار داشت: آنچه که از تفکر غرب در معرفی از شخصیت زن نشأت گرفته، حاصلی جز به ابتذال کشیدن جامعه و فروپاشی خانواده‌ها نداشت، ولی در مقابل، تفکر اسلام و دیدگاهی که به هویت زن دارد به عنوان الگوی سوم که صاحب قدرت و اثر است، معرفی شده است.

وی به اشاره به زنان اثرگذار و نقش آفرین تاریخ به عنوان الگوهای دینی، گفت: خطبه حضرت زهرا(س) چنان با بصیرت و با صلابت بود که موجب بیداری مردم مدینه و برانگیختن عواطف و احساساتِ غافلانِ جامعه شد.

حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: آنچه ما امروزه در غزه شاهد هستیم که زنان فلسطینی این‌گونه مقاوم در صحنه مبارزه حاضر هستند و با حفظ هویت و شخصیت یک زن مسلمان در راه رسیدن به آن هدف والا از جان و مال و فرزندان خود هزینه می‌کنند، این نوع تربیت برگرفته از آموزه‌های اسلام است.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با تأکید بر نقشِ بانوان مبلغه در احیای معارف حقه اسلام، در قالب جهاد تبیین، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، بانوان مبلغه پرچم دار نظام تبلیغ و تبیین به‌ویژه در عرصه شناخت شخصیت و منزلت زن هستند، آنچه که در این میان نقش بیشتری در اثرگذاری دارد رسانه است که دشمن با جادوی فریب و نیرنگ می‌خواهد دروغ را به جای حقیقت به خورد عالم دهد، فلذا وظیفه شما مبلغین، برگرداندن صحنه و روایت‌گری از واقعیات و حقایق است.

وی با اشاره به این مسئله که زنان رهبری عواطف جامعه را بر دوش دارند، گفت: عاطفه و عفت دو سرمایه اصلی زنان است که باید هم‌چون سلاحی در میدان عمل به همراه داشته و اذهانِ تمام اقشار جامعه را مخاطب قرار دهند تا موجب شکست محاصره تبلیغی دشمن شوند.

حجت الاسلام زمانی به تشریح اهمیت اخلاق تبلیغی اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولاتی که در عالم به وقوع پیوسته، لازم است اخلاق تبلیغی نیز تغییر کرده و متحول شود، امروزه مبلغین باید قدرت پیوند زدن و گره زدن با انواع تفکرات و اعتقادات در جامعه را داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.