فرمانده کل ارتش با بیان این که علم و دانشی که در نیروی‌های دریایی وجود دارد می تواند در خدمت توسعه دریا محور باشد، افزود: وقتی این اتفاق بیفتد یک جهش راهبردی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی در کشور اتفاق می افتد.

راهکار فرمانده کل ارتش برای «جهش راهبردی در توسعه دریا محور»

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: توسعه دریامحور بدون قدرت دریایی مناسب نقص دارد.

وی گفت: دومین نکته این است که توسعه دریامحور متکی به سواحل است و بیشترین تمرکز جمعیتی هم در سواحل برای نیروی های دریایی است بنابراین نیروی های دریایی تجربه زیادی درباره مسایل دریایی و دریانوردی و استفاده از دریا دارند.

فرمانده کل ارتش با بیان این که علم و دانشی که در نیروی های دریایی وجود دارد می تواند در خدمت توسعه دریا محور باشد، افزود: وقتی این اتفاق بیفتد یک جهش راهبردی در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و دفاعی در کشور اتفاق می افتد.

سرلشکر موسوی ادامه داد: از سالها پیش نیروی دریایی ارتش و هم سپاه و البته نیروی دریایی ارتش بیشتر در سواحل عمان مستقر شدند و شهرک های بزرگی را ساخته اند و آماده هستند که وظایف خود را در این جورچین توسعه دریایی به خوبی اجرا کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.