متأسفانه ما شرایط را برای مردم تکلیف میکنیم که این وضعیت ما را به سمت پیشرفت نخواهدبرد... ۱۵ ایستگاه برقی که حدود ۷۰ شارژر دارند برای خودروهای برقی در تهران نصب شده است... در کل کشور حدود ۱۰۰ ایستگاه برای ماشینهای برقی نصب شده است و تا پایان امسال این عدد به ۵هزار میرسد.
با این شرایط هیچ مشکلی برای ساخت خودروهای شارژی نداریم. ضمن اینکه تاکنون بیش از ۱۵ نفر از خیران کشور اعلام آمادگی کردند که جادهها را برای این خودروها آماده کنند...همچنان که ماشین بنده برقی است و خودم آن را ساختم و تمامی فناوری ساخت موتور آن بومی است».
با عنایت به اینکه این اظهارات را وزیر صمت خودمان همین چند روز پیش گفته و با عنایت به اینکه این اظهارنظرات بسیار مهم و جالب هستند و همین حالا توجه و کنجکاوی و بلکه حس طنزشناسی خیلی از مخاطبان ما را به خودشان جلب و تحریک کردهاند بنابراین بدون هیچ توضیحی توجه شما را به تهدیگ مطلب امروز جلب میکنم.
تهدیگ
کارشناسان ما پس از اینکه از صدر تا ذیل گفتههای وزیر را چند بار بررسی کرده، درنهایت با روش تحلیل از پایین، از قسمت آخر و تهدیگ اظهارات وزیر شروع به تحلیل کرده و همین طور رفتهاند تا رسیدهاند بالا. در نهایت هم معلومشان شده که ساخت خودرو، علیالخصوص خودروبرقی، کار شاذّ و شاقّی نیست.
دلیلش هم اینکه خود آقای وزیر، توانسته برای خودش خودرو برقی بسازد. اینکه چطور ما ۳۶ خودروساز کوچک و بزرگ داریم ولی هنوز نمیتوانیم خودرو درست و حسابی و استاندارد تولید کرده و مصرفکننده را راضی کنیم هم به دلیل این است که مردم ما مثل وزیر، خودشان نرفتهاند دنبال ساختن ماشین برای خودشان، بنابراین این ۳۶ خودروساز به جای خودروسازی همین جور دارند برای خودشان
خودروبازی میکنند.
منظور وزیر از خودروبازی، همان مونتاژ است که خودرو داخل جعبه به صورت کامل وارد میشود تا خودروسازان ما پیچ چرخهایش را سفت کرده و آینههایش را تنظیم کنند! کارشناسان ما میگویند منظور از«هیچ مشکلی نداریم» و «زیرساخت داریم»، این خودروسازنماهای خودروباز نیستند، بلکه لابد همان خیّرانی هستند که حاضرند پیشپیش برای خودروهای برقی ما، جاده مهیا کنند.
تلاش کارشناسان این ستون برای متوجه شدن معنی عبارت: «خودروسازی یک مقیاس اقتصادی و یک مقیاس موضوعی دارد» و مفهوم حرفهای دیگر وزیر ادامه دارد.
خبرنگار: میم.ظرافتی
با عنایت به اینکه این اظهارات را وزیر صمت خودمان همین چند روز پیش گفته و با عنایت به اینکه این اظهارنظرات بسیار مهم و جالب هستند و همین حالا توجه و کنجکاوی و بلکه حس طنزشناسی خیلی از مخاطبان ما را به خودشان جلب و تحریک کردهاند بنابراین بدون هیچ توضیحی توجه شما را به تهدیگ مطلب امروز جلب میکنم.
تهدیگ
کارشناسان ما پس از اینکه از صدر تا ذیل گفتههای وزیر را چند بار بررسی کرده، درنهایت با روش تحلیل از پایین، از قسمت آخر و تهدیگ اظهارات وزیر شروع به تحلیل کرده و همین طور رفتهاند تا رسیدهاند بالا. در نهایت هم معلومشان شده که ساخت خودرو، علیالخصوص خودروبرقی، کار شاذّ و شاقّی نیست.
دلیلش هم اینکه خود آقای وزیر، توانسته برای خودش خودرو برقی بسازد. اینکه چطور ما ۳۶ خودروساز کوچک و بزرگ داریم ولی هنوز نمیتوانیم خودرو درست و حسابی و استاندارد تولید کرده و مصرفکننده را راضی کنیم هم به دلیل این است که مردم ما مثل وزیر، خودشان نرفتهاند دنبال ساختن ماشین برای خودشان، بنابراین این ۳۶ خودروساز به جای خودروسازی همین جور دارند برای خودشان
خودروبازی میکنند.
منظور وزیر از خودروبازی، همان مونتاژ است که خودرو داخل جعبه به صورت کامل وارد میشود تا خودروسازان ما پیچ چرخهایش را سفت کرده و آینههایش را تنظیم کنند! کارشناسان ما میگویند منظور از«هیچ مشکلی نداریم» و «زیرساخت داریم»، این خودروسازنماهای خودروباز نیستند، بلکه لابد همان خیّرانی هستند که حاضرند پیشپیش برای خودروهای برقی ما، جاده مهیا کنند.
تلاش کارشناسان این ستون برای متوجه شدن معنی عبارت: «خودروسازی یک مقیاس اقتصادی و یک مقیاس موضوعی دارد» و مفهوم حرفهای دیگر وزیر ادامه دارد.
خبرنگار: میم.ظرافتی
نظر شما