۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 965504

با عنایت به اینکه خداوکیلی ذکر کردن هزار و یک دلیل برای تولید خودرو برقی کار دشواری است و با عنایت به اینکه خود وزیر هم فقط موفق به ذکر چند دلیل شده، فلذا ابتدا برخی از صحبت‌های ایشان و در قسمت بعد مطلب، تحلیل و بررسی و سخنان ما را در این فقره مهم بخوانید.

همایش بین‌المللی طنز درون‌سوز

وزیر صنعت، معدن و غیره که همین دو ماه پیش بابت ضرورت تولید خودرو برقی در کشور قسم یاد کرده و قاطعانه گفته بود همه زیرساخت‌های ساخت خودرو برقی را در کشور داریم و اگر باور نمی‌کنید بیایید خودرو برقی که خودم ساخته‌ام را ببینید، تازگی‌ها در همایش بین‌المللی خودروهای درون‌سوز حاضر شده و به کوری چشم خودروسازان درون‌سوز و برون‌سوز و حاضران در همایش، هزار و یک دلیل آورده که تولید هر جور خودرویی به جز برقی، دیوانگی است!

با عنایت به اینکه خداوکیلی ذکر کردن هزار و یک دلیل برای تولید خودرو برقی کار دشواری است و با عنایت به اینکه خود وزیر هم فقط موفق به ذکر چند دلیل شده، فلذا ابتدا برخی از صحبت‌های ایشان و در قسمت بعد مطلب، تحلیل و بررسی و سخنان ما را در این فقره مهم بخوانید. «علی‌آبادی گفت: به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد زمان خودروهای برقی است و قاطعانه به عنوان یک معلم می‌گویم الان زمان برقی‌سازی است. البته بی‌شک در آینده با توسعه علم، فناوری‌ها نیز جایگزین می‌شوند و با فناوری و تکنولوژی امروز متفاوت هستند. تکنولوژی وقتی کاملاً بالغ می‌شود، وارد میدان و بازار می‌شود... از این فرصت‌ها باید استفاده کرد، این یک پیچ تاریخی است و ما می‌توانیم به سرعت فناوری‌ها را جبران کنیم... تأمین بنزین برای تمام جمعیت کشور منطقی نیست... مگر می‌شود برای تمامی ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور فقط از سوخت فسیلی استفاده کرد... بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن‌بست مطلق است و تأمین منابع آن برای خودرو امکان‌پذیر نیست... سکاندار وزارت صمت با بیان اینکه خودروهای برقی به مراتب از خودروهای احتراقی بهتر هستند، افزود: بهترین راهکار برقی‌سازی است... باید از این کار حمایت شود در صورت نبود زیرساخت‌ها باید آن را فراهم ساخت تا مانعی برای توسعه تحقق خودروهای برقی ایجاد نشود».

ته‌دیگ
میم.ظرافتی درهمایش بین‌المللی طنزهای درون‌سوز گفت: «به هزار و یک دلیل می‌توان ثابت کرد که امروز زمان تولید طنزهای همه‌چیز وهمه جورسوز است و قاطعانه به عنوان یک طنزپرداز می‌گویم الان زمان فسفرسوزی نیست و اصلاً این همه مسئول طنزپرداز و طنزپرداز مسئول از کجا فسفر بیاورند؟ البته و بی‌شک در آینده با توسعه علم و فناوری، سوخت‌وساخت‌ها تغییر می‌کنند ولی ما همین حالا هم داریم با صنعت خانمانسوز خودرویمان، از درون طنز ساخته و می‌سوزیم و می‌سازیم... همین پیچ آخری که ۴۰ یا ۵۰ سال است تویش گیر کرده‌ایم را اگر رد کنیم، بالغ شده و از برون هم می‌سوزیم... وی با بیان اینکه ماست قطعاً سفید است، افزود: بهترین راهکار همین سوختن و ساختن است تا خودروسازی ما پیچ تاریخی را رد کند و ان‌شاءالله بتواند به جز طنز، خودرو هم بسازد!» 
میم.ظرافتی  
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.