آژانس تامین تسلیحات دولتی کره جنوبی اعلام کرد این کشور قراردادی برای استفاده از ماهواره‌های تجاری در یک سیستم ارتباطی نظامی به منظور افزایش کارآمدی توانایی رزمی نیروهای مسلح خود امضا کرده است.

کره جنوبی از ماهواره‌های تجاری در ارتباطات نظامی استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، موسسه تحقیقات فناوری اکتساب دفاعی زیر نظر آژانس دولتی توسعه دفاعی کره جنوبی، پروژه ای به ارزش ۳۹.۸ میلیارد وون (۳۰.۶ میلیون دلار آمریکا) را با با یک شرکت فناوری ارتباطی (Hanwha Systems Co) با هدف توسعه سیستم ارتباطی نظامی با استفاده از ماهواره های تجاری این شرکت امضا کرد، طبق گفته اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی این ماهواره ها در ارتفاع زیر ۲۰۰۰ کیلومتر کار می کنند.

بر اساس این برنامه، سیستم هانوا طی دو سال آینده ورودی های ویژه داده نظامی، ایستگاه‌های زمینی کوچک و پایانه‌های ماهواره‌ای را برای ماهواره‌های ارتباطی در مدار پایین زمین توسعه خواهد داد و هنگامی که توسعه کامل شد، ارتش یک برنامه آزمایشی را به مدت شش ماه اجرا خواهد کرد.

اداره برنامه اکتساب دفاعی کره جنوبی گفت: انتظار می‌رود ادغام ماهواره‌های مدار پایین در سیستم ارتباطی نظامی قابلیت‌های عملیاتی پلتفرم‌های جنگی مختلف را افزایش دهد و ارتباطات مداوم را حتی در مناطق چالش‌برانگیز مانند مناطق کوهستانی تضمین کند.

این آژانس همچنین برنامه هایی را برای توسعه فناوری ضد هک برای محافظت از سیستم ارتباطی نظامی مبتنی بر ماهواره در برابر تلاش های احتمالی هک تعریف کرده است.

پس از پرتاب اولین ماهواره ارتباطی نظامی در سال ۲۰۲۰، ارتش کره جنوبی به دنبال قرار دادن ماهواره های بیشتری در مدار زمین برای ارتقای بیشتر سیستم ارتباطی است.

کره جنوبی قرار است اواخر این هفته اولین ماهواره شناسایی نظامی خود را با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ آمریکا در کالیفرنیا پرتاب کند و برنامه های بیشتری برای استقرار چهار ماهواره شناسایی دیگر تا سال ۲۰۲۵ دارد.

گفتنی است؛ هفته گذشته پرتاب ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی، با اعتراض گسترده کره جنوبی، ژاپن و آمریکا مواجه شده بود زیرا سازمان ملل پیش از این، کره شمالی را از انجام پرتاب ماهواره منع کرده و این پرتاب‌ها را پوششی برای آزمایش‌های فناوری موشکی پیونگ یانگ نامیده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.