سرمدی نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ذخیره سازی گازی صنایع موجب جلوگیری از عدم‌النفع توقف تولید بخش صنعتی کشور در فصول سرد سال خواهد شد. با توجه به مشوق‌های تعبیه شده، باید ذخیره سازی گاز توسط صنایع صورت گیرد و در صورت عدم توجه به سرمایه‌گذاری در این زمینه، مقصر اصلی قطعی گاز خود صنایع خواهند بود.

ذخیره سازی گازی صنایع موجب جلوگیری از عدم‌النفع توقف تولید بخش صنعتی کشور در فصول سرد خواهد شد

کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارقدس، با اشاره به «مبحث تمرکز بر ذخیره سازی انرژی گاز  با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» بیان کرد: به طور کلی کشور شرایط خوبی در زمینه استفاده بهینه از انرژی ندارد.

وی با بیان اینکه میزان مصرف انرژی در کشور بنا به دلایل متعدد بالاست، بیان کرد: در کنار عدم مصرف بهینه انرژی، متاسفانه تجهیزات و امکانات مناسبی در زمینه تولید، انتقال گاز و همچنین ذخیره سازی گازی در فصولی که مشکلات کمتری داریم، نداریم.

سرمدی با اشاره به اهمیت ورود صنایع به ایجاد ذخیره‌سازی گازی تصریح کرد: متولیان صنایع و یا بخش خصوصی باید به موضوع ذخیره سازی گازی ورود کرده و در این بخش سرمایه گذاری کنند. ذخیره سازی گازی صنایع می‌تواند موجب جلوگیری از عدم‌النفع توقف تولید بخش صنعتی کشور در فصول سرد سال شود

این نماینده مجلس بیان کرد: حتما فواید ذخیره سازی گازی صنایع می‌تواند جوابگوی ضرر و زیان صنایع در فصول سرد سال باشد.

وی با بیان اینکه ما نباید به اینگونه مباحث در بزنگاه فصول سرد سال بپردازیم، تاکیدکرد: این مباحث باید در فصول گرم سال مدنظر قرار گیرد با این حال اقدام دولت در زمینه اعطای مشوق به صنایع برای ایجاد مخازن ذخیره‌سازی گازی مفید و موثر است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حرکت صنایع در زمینه ذخیره سازی گازی بسیار موثر بوده و می‌تواند باعث سودآوری صنایع شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ذخیره سازی گازی توسط صنایع در فصول سرد سال در راستای تحقق رشد تولید و مهار تورم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان گفت: با توجه به مشوق‌های تعبیه شده، باید ذخیره سازی گاز توسط صنایع صورت گیرد و در صورت عدم توجه به سرمایه‌گذاری در این زمینه، مقصر اصلی قطعی گاز خود صنایع خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.