نمایش «چراغ تئاتر» درد دلی است در مورد حواشی امروز تئاتر و زخمی که بر تئاتر این روزها وارد شده است.

 روایتی از زخم‌هایی که بر پیکره تئاتر وارد شده است

حامد شیخی کارگردان نمایش «چراغ تئاتر» در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره این نمایش و دغدغه‌ای که موجب تولید آن شده است، گفت: نمایش «چراغ تئاتر» درد دلی است در مورد حواشی امروز تئاتر و زخمی که بر تئاتر این روزها وارد شده. این نمایش از «نمایشنامه دو شخصیتی» اثر تنسی ویلیامز الهام گرفته شده است. در واقع با مطالعه آن نمایشنامه، مسیری برای گفتن حرف‌هایی یافتم که با اتفاقات چهار سال اخیر تئاتر باید به زبان می‌آوردم.  
او همچنین درباره مخاطب هدف این نمایش و بازخوردها از آن بیان کرد: تمام افرادی که در دو دهه اخیر تماشاگر و اجراکننده تئاتر بوده‌اند را مخاطب خود می‌دانم، زیرا همگی دارای درد مشترک هستیم که به زبان طنز آن‌ها را بازگو می‌کنیم. شکر خدا تاکنون بازخوردها همه مثبت بوده است؛ به شکلی که نه فقط در پایان اجرا بلکه در هر بخش از اجرا شاهد تشویق تماشاگران می‌شویم. تاکنون کامنت‌ها همه مثبت بوده است.
این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره شرایط دو قطبی جامعه تئاتر که نسبت به اجرا رفتن یا تحریم با یکدیگر اختلاف نظر دارند؛ گفت: همانگونه که جواب این سوال را در نمایش «چراغ تئاتر» از زبان شخصیت اکبر آقا می‌شنویم؛ اجرا نکردن تئاتر برای یک تئاتری به معنای لال شدن اوست. شخصا هیچ علاقه‌ای به لال شدن و بستن دهانم ندارم.

شیخی همچنین درباره همکاری با خانه هنرمندان ایران بیان کرد: اجرای این نمایش تنها در خانه‌ی هنرمندان امکان‌پذیر بود. زیرا مناسب‌ترین فضا را برای این نمایش دارد. از طرفی موافقم که هر هنرمند در هر عرصه نیازمند هنرنمایی در خانه هنرمندان ایران است. خوشبختانه شاهد بهترین همراهی و همکاری از سوی پیام لاریان و کلیه پرسنل خانه هنرمندان هستیم.
او در پایان گفت: حرف‌های زیادی هست که باید گفت. خوش‌بختانه همه حرف‌ها را در همین نمایش روی صحنه گفته‌ام. امیدوارم مخاطبان به تماشای اجرا بیایند و از دیدن آن لذت ببرند.

نمایش «چراغ تئاتر» به کارگردانی حامد شیخی هر شب (به غیر از شنبه‌ها) ساعت ۱۸:۳۰ در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.