انتخابات

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: چندین راهکار برای کنترل ناترازی بنزین وجود دارد که می توان به موضوعاتی مانند استفاده از سوخت  CNG و دوگانه کردن سوخت خودروها، آزاد سازی واردات خودروهای با کیفیت بر اساس ضوابط موجود، تولید و واردات خودروهای برقی و... اشاره کرد.

از تنوع سوختی و دوگانه‌سوزی تا شکستن انحصار خودروسازان با آزادسازی واردات

کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وجود ناترازی بنزین در کشور و عوامل موثر بر آن، بیان کرد: متاسفانه سالهاست که در صنعت خودروسازی با انحصاری و همچنین ممنوعیت واردات خودروهای خارجی مواجه هستیم، وجود این عوامل سبب از بین رفتن رقابت بین خودروسازان و همچنین محدود شدن انتخاب از جانب مشتری شده است.

کیومرث سرمدی در ادامه تصریح کرد: نتیجه ی انحصار ایجاد شده در صنعت خودروسازی و عدم وجود رقابت بین خودروسازان، آن است که خودروهای تولیدی کیفیت لازم در زمینه های گوناگون به ویژه میزان مصرف استاندارد سوخت را نداشته باشند، مصرف خودروهای تولیدی به گونه ای است که باعث شده میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی با مقدار متوسط مصرف سوخت خودروهای جهانی فاصله ی زیادی داشته باشد و در ایجاد ناترازی در بنزین تاثیر به سزایی گذاشته است.

وی در ادامه افزود: در کنار موضوع خودروهای بی کیفیت مسئله ی فرهنگ نادرست مصرف نیز وجود دارد، همانطور که در خیابان ها مشاهده می شود عواملی چون تعدد خودروهای تک سرنشین، استفاده های غیر ضروری از خودرو، تعدد خودرو در یک خانواده و ....... از عواملی است که در مصرف بی رویه ی بنزین و تشدید ناترازی نقش قابل توجهی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص کنترل ناترازی عنوان کرد: چندین راهکار برای کنترل ناترازی بنزین وجود دارد که می توان به موضوعاتی مانند استفاده از سوخت  CNG و دوگانه کردن سوخت خودروها، آزاد سازی واردات خودروهای با کیفیت بر اساس ضوابط موجود، تولید و واردات خودروهای برقی و...... اشاره کرد. موارد ذکر شده سبب افزایش رقابت و در نتیجه افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل می شود.

این نماینده در ادامه متذکر شد: در صورت افزایش رقابت، خودروسازان داخلی مجبور هستند که به سوی تغییر کردن رویه ی تولید، دوگانه سوزی،  افزایش کیفیت قطعات و ....... حرکت کنند. در حال حاضر شعار وزارت صمت نیز در راستای ساخت خودروهای هیبریدی است، امیدواریم اهداف موجود در این زمینه محقق شود.

وی در ادامه اظهار داشت: وابستگی سبد سوخت مصرفی در کشور به بنزین بسیار بالاست، افزایش تنوع در سبد سوختی و استفاده از سوخت ها جایگزین مانند برق، LPG ،  CNG و ..... می تواند از میزان این وابستگی بکاهد و به کنترل ناترازی بنزین کمک شایانی داشته باشد.

نماینده مردم اسدآباد در پایان بیان کرد: امیدواریم صنعت خودروسازی کشور به سمت و سویی حرکت کند که تمامی اهداف مورد نظر که شامل افزایش کیفیت خودرو، تولید بالا، رضایت مندی مشتریان، استاندارد سازی مضرف سوخت و........ محقق شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.