رسانه‌های محلی گزارش دادند که ارتش نروژ در حال تمرین دفن سربازان و مقابله با تلفات جانی با توجه به واقعیت‌های تلخ جنگ اوکراین است.

مانور «دفن صحرایی» نروژ، در سایه جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، براساس گزارشی که تلویزیون نروژی NRK منتشر کرد، این تمرین "ناخوشایند" بخشی از تمرینات ارتش نروژ در میدان تیراندازی در شهرستان ترومس در بخش شمالی این کشور بود.

در حالی که نظامیان نروژی درگیر تمرین «اقدامات جنگی» بودند، آنها همچنین به جنبه «ذهنی» نبرد هم توجه کردند که شامل دفن صحرایی می‌شود.

در بخشی از این رزمایش، برخی از سربازان هم وانمود کردند که مجروح هستند و عده‌ای هم به هم‌رزمان ناتوان خود کمک کردند. یکی از عکس‌هایی که این رسانه به اشتراک گذاشت، یک جوخه از سربازان نروژی را نشان می‌دهد که بالای سر یک قبر جدید با صلیب چوبی ایستاده‌اند. یکی دیگر از تصاویر هم یک سرباز به ظاهر «مصدوم» را به تصویر می‌کشد که در برف به پشت افتاده و ظاهرا منتظر است تا منتقل شود.

یک نظامی شرکت‌کننده در این تمرین‌ها به این رسانه نروژی گفت: «ما باید فکر کنیم و اینکه زندگی روزمره واقعا چیست، بازتاب دهیم.» او افزود که حتی با چنین آموزش‌هایی، «شما هرگز به درستی برای چنین اتفاقی آماده نمی‌شوید.» یک نظامی دیگر گفت که او از تجربیات شخصی خود از جنگ در افغانستان در این تمرین‌ها استفاده کرد. او گفت که در افغانستان یکی از همرزمانش را حین انفجار خودرو از دست داد.

یکی از فرماندهان این مانور گفت: «جنگ در اوکراین اوضاع را تغییر داده و مرگ همقطارانمان در میدان نبرد یک واقعیت است که ممکن است در نروژ هم رخ دهد.» او با اشاره ضمنی به روسیه افزود: «دشمن بزرگ ما در شرق به طور بالقوه می‌تواند وارد شود، جان انسان‌ها را گرفته و همه چیزهایی که ما درباره کشور نروژ دوست داریم، نابود کند.»

برخلاف فرافکنی‌ اعضای ناتو، مسکو بارها اعلام کرده که هیچ برنامه‌ای برای حمله به ناتو ندارد. با این حال، مدت‌هاست که نسبت به گسترش این اتحادیه نظامی به رهبری ایالات متحده به سمت مرزهای خودش ابراز نگرانی کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته که فشار اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف یکی از دلایل اصلی حمله فوریه ۲۰۲۲ بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.