انتخابات

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 948719

علیرضا بیرانوند این هفته به باسابقه‌ترین دروازه‌بان تاریخ پرسپولیس تبدیل خواهد شد.

بیرانوند یکشنبه تاریخ‌ساز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا بیرانوند تاکنون ۱۸۴ بار در درون دروازه  پرسپولیس  قرار گرفته و در کنار حسین بادامکی، هجدهمین بازیکن باسابقه تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود اما حضور این هفته او در قفس توری سرخپوشان رنگ و بوی دیگری خواهد داشت.

بیرانوند در بازی شمس‌آذر قزوین به رکورد وحید قلیچ، گلر پیشین سرخپوشان در دهه ۱۳۶۰، خواهد رسید که سال‌های متمادی دردرون دروازه پرسپولیس حضور داشت و بالاتر از تمام نفرات، رکورددار تاریخ این باشگاه شد.

بعد از قلیچ و بیرانوند، احمدرضا عابدزاده با ۱۰۷ بازی، بیشترین حضور را در درون دروازه سرخپوشان دارد و داوود فنایی با ۱۰۵ بازی در رتبه چهارم دیده می‌شود. نکته جالب اینکه هیچ دروازه‌بان دیگری غیر از این چهار نفر نتوانسته تعداد بازی خود را با دستکش پرسپولیسی به عدد 100 برساند.

علیرضا بیرانوند از لیگ شانزدهم تا نوزدهم در پرسپولیس به چهار عنوان قهرمانی متوالی لیگ برتر رسید و در بازگشت به اردوگاه سرخ نیز توانسته یک قهرمانی لیگ برتر کسب کند تا یکی از پرافتخارترین بازیکنان لیگ حرفه‌ای ایران نیز باشد.

نکته جالب اینکه بیرانوند در ابتدای فصل تا آستانه انتقال به استقلال نیز پیش رفت که اگر این انتقال انجام می‌شد، او فرصت دستیابی به این رکورد را هم نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.