با تشکیل کارگروه مشترک عملیاتی بین منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، گستره شرقی صنعت گازکشور، آماده خدمت رسانی کامل در حوزه تامین انرژی گاز برای هموطنان است.

هماهنگی تولید و انتقال در گستره شرق کشور برای انتقال پایدار گاز در زمستان

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، احمد امتحانی، سرپرست منطقه چهار عملیات انتقال گاز در حاشیه جلسه هماهنگی عملیاتی و پشتیبانی مدیران شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و  منطقه ۴ عملیات انتقال گاز، هماهنگی، تعاملات سازنده و پیوسته زنجیره تامین انرژی را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: به لطف خدا ارتباطات و تعاملات بین منطقه چهار عملیات انتقال گاز و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در حد بسیار مطلوبی است و نتیجه آن یقینا پایداری انتقال گاز در خطه شمالشرق کشور و تداوم خدمت رسانی مناسب به هموطنان است.

سرپرست منطقه چهار عملیات انتقال گاز تصریح کرد: منطقه ۴عملیات انتقال گاز به‌عنوان دومین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور به لحاظ وسعت با دارا بودن در حدود ۵هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط لوله فشار قوی گاز، مسوولیت انتقال گاز به‌عنوان زیرساخت مهم توسعه اقتصادی و رفاه عمومی مردم در استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخش‌هایی از استانهای گلستان و سمنان را برعهده دارد که تنوع اقلیمی و دارا بودن بیشینه دما و گاه کمینه دما در استان‌های تحت پوشش، اهمیت مسوولیت‌های منطقه را در فصل‌های سرد و گرم سال دو چندان می‌کند.

وی از مخزن ذخیره سازی گاز شوریجه به عنوان یک پتانسیل برای رسیدن به پایداری گاز در فصل زمستان نام برد و ادامه داد: با تلاش کارکنان متخصص  شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد و همراهی این منطقه در حوزه انتقال و تزریق گاز به مخزن شوریجه، ظرفیت ذخیره سازی گاز در این مخزن نسبت به سال گذشته به میزان ۱۵ درصد  افزایش یافته است که این امر نقش مهمی در تامین گاز مورد نیاز در فصل زمستان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت تامین پایدار گاز در فصل زمستان، گفت: با تلاش های انجام شده، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد در حال حاضر در آمادگی کامل برای تامین گاز مورد نیاز مشترکان قرار دارد.

فیضی با بیان اینکه  در گذشته نیز هماهنگی های کاملی مابین عرصه تولید و انتقال گاز در شرق کشور وجود داشته است، گفت: با تشکیل این کارگروه و برگزاری جلسات منظم و متداوم، فصل جدیدی از همکاری‌ها بین دو مجموعه منطقه ۴ عملیات انتقال گاز و شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد شکل می‌گیرد.

از تصمیمات مهم این نشست، تشکیل کارگروهی مشترک و تخصصی از دو طرف بود و مقرر شد بطور پیوسته و در طول زمستان پیش رو هماهنگی‌های لازم برای استفاده بهینه تر از ظرفیت‌های دو طرف در راستای تحقق تامین پایدار گاز انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.