معاون اقتصادی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: نخستین کارخانه تولید محصولات گوگردی گرانول در پارک گوگردی گنبدلی این شهرستان به بهره برداری رسید.

کارخانه تولید محصولات گوگردی گرانول در سرخس راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، سعید ضرابی افزود: با بهره‌برداری از فاز نخست این کارخانه  ۳۰ نفر از جوانان بومی منطقه به طور مستقیم مشغول کار شدند.

وی ادامه داد: این کارخانه با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال و توسط بخش خصوصی راه اندازی شده و توان تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد گرانول را دارد.

معاون اقتصادی پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: این پالایشگاه برای پیشرفت در تمامی حوزه‌ها دارای استراتژی است و ما برای محصول گوگرد با خلوص زیاد نقشه استراتژیک داریم.

وی افزود: این فرآورده می‌تواند ارزش افزوده فراوان ایجاد کند. بخشی از مصرف این محصول در بخش کشاورزی است و برای اصلاح ساختار خاک، ظرفیت جذب آب وکاهش شوری و PH خاک نیز مناسب است.

شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس که با نام محلی "خانگیران" نیز شناخته می‌شود در ۱۸۰ کیلومتری شمال شرق مشهد تولیدکننده گاز طبیعی، گوگرد، مایعات گازی و محصولات واحد تقطیر از مخازن گازی منطقه شامل سه مخزن گاز شیرین و یک مخزن گاز ترش است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.