ویژه برنامه یوم‌الله ۹ دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ویژه برنامه بزرگداشت روز ۹ دی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش آستان نیوز، همزمان با فرا رسیدن یوم‌الله ۹ دی؛ روز میثاق امت با ولایت مراسم گرامیداشت این روز با حضور آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، امت حزب‌الله و همیشه در صحنه، علما، اساتید، طلاب حوزه علمیه خراسان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خادمان و خادمیاران بارگاه منور رضوی و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این اجتماع عظیم و پرشور که معطر به حضور شهیدی گمنام از شهدای هشت دفاع مقدس بود، شرکت‌کنندگان با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر فتنه‌گرد» با سکّان دار انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین تجدید بیعت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این اجتماع پرشور و باشکوه با اشاره به آیه ۲۵ سوره مبارکه انفال؛« وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَاتُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّة وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» بیان کرد: در تاریخ انقلاب ما مناسبت‌های بسیاری هست که هر کدام از این مناسبت‌ها پیام‌هایی را در بطن خود برای مردم دارند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف انقلابیون انتقال و تبیین این پیام‌ها به نسل جدید است و رمز و جوشش یک انقلاب نیز همین است که ابعاد مختلف انقلاب را با مناسبت‌هایی که فرا می‌رسد برای مردم تبیین کنیم.

خطیب حرم رضوی با بیان اینکه روز ۹ دی یک روز فراموش ناشدنی و مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: در این روز یک سرفصل جدید برای تاریخ انقلاب رقم خورد که ذیل این سرفصل مطالب گفتنی و پندآموز بسیاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: موج انقلاب اسلامی در ایران به منزله یک زلزله سیاسی در جهان و در سطح بین‌الملل بود و همه مسائل سیاسی جهان را زیر و رو کرد و پیام استکبارستیزی انقلاب از ایران اسلامی به سراسر دنیا مخابره شد و نمونه این روحیه استکباری را امروز در غزه مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم غزه امروز به تاسی از انقلاب اسلامی قهرمانانه در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب ایستاده است و این روحیه آنها برای همه مردم دنیا تعجب آور و شگفت انگیز است.

وی بیان کرد: همین روحیه استکبارستیزی که در متن انقلاب اسلامی وجود داشت، جبهه مقاومت را در کشورهای اسلامی به وجود آورد و امروز هرچه فشار استکبار بیشتر می‌شود مقامت نیز قوی‌تر و با انگیزه بیشتر در برابر آنها می‌ایستند.

حجت‌الاسلام تقوی ابراز کرد: انقلاب اسلامی از همان ابتدا بحران‌های همچون ترورها، تحریم‌های اقتصادی و ... را عزتمندانه پشت سر گذاشته و از فتنه سال ۸۸ نیز با بصیرت مردم انقلابی به سلامت عبور کرد.

ویژه برنامه بزرگداشت روز 9 دی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

وی در ادامه به معرفی فتنه از منظر سیاسیون پرداخت و بیان کرد: به هر جریان اجتماعی که با انگیزه دشمنی با نظام موجود از طریق آشوب، نظم اجتماعی را به هم بریزد و سقوط نظام سیاسی را دنبال کند فتنه گفته می‌شود.

این کارشناس سیاسی ابراز کرد: فتنه چند مشخصه دارد اول اینکه یک پدیده اجتماعی است و دوم با انگیزه دشمنی با نظام به وجود می‌آید و سومین مشخصه فتنه این است که از طریق آشوب و به هم ریختن نظم اجتماعی نمایان می‌شود.

وی بیان کرد: فتنه‌گران معمولا لباس حق را به تن می‌کنند و یک عده از مردم که درک درستی از مسائل اجتماعی و سیاسی ندارند گول این افراد را می‌خورند و با آنه همراه می‌شوند.

حجت‌الاسلام تقوی خاطرنشان کرد: فتنه ار ارتباط معنادار عوامل داخلی ناسالم با عوامل خارجی خائن و همچنین فعال شدن عناصر قدرت طلب به وجود می‌آید و به اردو کشی‌های خیابانی می‌انجامد.

وی اظهار کرد: فتنه سال ۸۸ و فتنه‌های بعد از آن اگر در هر کشور دیگری انجام شود شیرازه نظام سیاسی آن کشور را از هم می‌گسست ولی مردم ایران به رهبری رهبر فرزانه انقلاب با بصیرتی که داشتند نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند و در برابر دشمن ایستادند.

گفتنی است؛ حماسه خوانی ابراهیم احمدی، شعرخوانی آئینی سیدرضا یعقوبی آل و مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) با نوای سیدرضا نریمانی از دیگر برنامه‌های مراسم روز ۹ دی در حرم مطهر رضوی بود.

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.