رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به جزئیات داوطلبان ‌تایید صلاحیت‌شده در استان، گفت: اکثر مراحل برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

جزئیات داوطلبان ‌تایید صلاحیت‌شده در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، رحمان جلالی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای حادثه تروریستی انفجار کرمان و شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تسلیت به خانواده شهدا، اظهار داشت: طبق روزشمار برنامه انتخابات ۱۷ دی‌ماه اعتراض داوطلبان نسبت به عدم تایید آنها آغاز شده و تا ۱۹ دی‌ماه ادامه دارد که می‌توانستند اعتراض خود را به شورای نگهبان تقدیم کنند و شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن نتیجه نهایی را اعلام کند.

وی با اشاره به جزئیات افراد ‌تایید صلاحیت‌شده در استان کرمان، گفت: در حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۲۹ نفر، در حوزه انتخابیه بم، ریگان فهرج و نرماشیر ۲۴ نفر و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از ۵۲ نفر داوطلب ۲۳ نفر تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه رفسنجان و انار از ۸۱ نفر داوطلب تعداد ۵۱ نفر تایید صلاحیت شدند که ۴۳ نفر مرد هستند، افزود: در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان نیز ۴۳ نفر تأیید صلاحیت شدند که ۳ نفر آنها زن هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر تعداد ۱۶ نفر تایید صلاحیت شدند که ۱۲ نفر مرد هستند و در حوزه انتخابیه شهربابک از ۴۸ نفر داوطلب تعداد ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند، ادامه داد: دد حوزه انتخابیه کرمان و راور ۱۸۷ نفر داوطلب داشتیم که ۹۳ نفر تایید شدند که از این تعداد ۲۰ نفر زن و ۷۳ نفر مرد هستند و در حوزه انتخابیه شهرستان‌های جنوبی ۱۸ نفر تایید صلاحیت شدند که ۱۶ نفر مرد هستند.

جلالی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۲۲ نفر داوطلب انتخاباتی در استان کرمان تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۷۵ نفر مرد و مابقی زن هستند، گفت: در مجموع در استان کرمان تعداد ۲۹ نفر عدم احراز شدند، ۱۹۴ نفر عدم صلاحیت داشتیم و ۴۴ نفر هم نسبت به عدم احراز خود هیچ اعتراضی نداشتند.

وی با بیان اینکه استان کرمان آماده برگزاری انتخابات است و آمادگی استان پا برجا است، افزود: اکثر مراحل برگزاری فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و شعب اخذ رای آماده هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه تا الان تعداد ۲ هزار و ۴۳۸ شعبه در سامانه ثبت شده است، گفت: دوره‌های آموزشی برای دست‌اندرکاران و هیئت‌های اجرایی برگزار شده و برخی از دوره‌ها همچنان در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این دوره از تمام سلایق و گروه‌های سیاسی تایید صلاحیت شدند و امیدواریم که انتخابات باشکوه بیشتری در استان کرمان برگزار شود، ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد شور انتخاباتی دارند و انتظار داریم که در اسفندماه شاهد یک حماسه بزرگ در کرمان باشیم.

جلالی با اشاره به اینکه تمام فرآیند انتخابات توسط مردم برگزار می‌شود و هیئت‌های اجرایی از مردم انتخاب شدند، گفت: امروز وظیفه همه ما جهاد تبیین است و نباید اجازه بدهیم دشمن از آن بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه تمام احزاب سیاسی را دعوت و به آنها تاکید کردیم که از فرصت پیش ثبت‌نام استفاده کرده و هر که می‌خواهد ثبت‌نام کند، ادامه داد: قانون جدید انتخابات بر عدالت و سلامت انتخابات تاکید دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه صدا و سیما فرصت مناسب تبلیغاتی در اختیار کاندیداها قرار می‌دهد که در راستای عدالت تبلیغاتی و انتخاباتی است، افزود: با پنج سند هویتی می‌توان رای داد و هنگام رای دادن گواهینامه، گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت از رای دهندگان قابل قبول است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.