معاون اداری مالی جهاد کشاورزی بردسکن از کاشت نشایی گیاه آنغوزه در قریب به ۲۰ هکتار از مزارع شهرستان بردسکن خبرداد.

کاشت نشایی آنغوزه در ۲۰ هکتار از مزارع بردسکن

به گزارش قدس خراسان، جعفری در بازدید سرزده فرماندار شهرستان بردسکن از واحدهای مدیریت جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت جهاد کشاورزی با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش نزولات جوی کاشت گیاهان و محصولات کم آب طلب است.

معاون اداری مالی جهاد کشاورزی بردسکن از کاشت نشایی گیاه آنغوزه قریب به ۲۰ هکتار از مزارع شهرستان بردسکن خبرداد و افزود: خوشبختانه شهرستان بردسکن یکی از مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی است.

در ادامه علی دهقان زاده، فرماندار بردسکن با بیان اینکه شهرستان بردسکن گنجینه‌ای از گیاهان دارویی است اظهار کرد:تلاش مدیریت جهاد کشاورزی باید بر توسعه گیاهان دارویی و محصولات کم آب طلب باشد.

فرماندار بردسکن بیان کرد: خوشبختانه مدیریت جهاد کشاورزی توانسته است در حوزه طرح تنظیم بازار و مایحتاج عمومی مردم علی رغم همه مشکلات موفق عمل کند و امید است در راستای صنعت کرم ابریشم اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: منطقه کوهپایه بردسکن یکی از مناطق مستعد پرورش کرم ابریشم است و همه باید تلاش کنیم خانواده‌ها را به لحاظ اقتصادی توانمند کنیم.

دهقان زاده از تعیین تکلیف زمین سرد خانه محصولات کشاورزی در شهرستان خبر داد و گفت: با نشستی که با مسئولان مربوطه در استان داشتم این مهم مورد موافقت قرار گرفت.

فرماندار بردسکن اقدامات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه جهاد کشاورزی یکی از نهادهای خدمت رسان به کل جمعیت شهرستان است خوشبختانه توانسته است در اجرای طرح تنظیم بازار و بحث بسته‌های حمایتی از دامداران و کشاورزان چه در بحث پرداخت تسهیلات وتوزیع نهاده‌های دامی و کودهای شیمیایی اقدامات خوبی را انجام دهد.

دهقان‌زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه بردسکن کمترین کاهش بارندگی را در سطح استان به نام خود ثبت کرده است باید در راستای ترویج و توسعه کاشت گیاهان و محصولات کم آب طلب کشاورزان را بیشتر ترغیب دهیم.

وی همچنین اظهار کرد: خروج هرگونه دام زنده از شهرستان بردسکن ممنوع است و باید مدیریت جهاد کشاورزی با همکاری دستگاه‌های دیگر نظارتی و امنیتی به جد به این مهم ورود پیدا کنند و با متخلفین برخورد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.