وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری خود از ایران بعنوان یکی از پنج حلقه داخلی روسیه نام برد که روابط با آن برای مسکو از اهمیت برخوردار است.

لاوروف: ایران در حلقه داخلی روسیه قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین «در خصوص حقله داخلی ما، قطعاً باید به این کشورهای خاورمیانه اشاره کنم: ایران، ترکیه، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و قطر» این‌ها اظهارات امروز (پنجشنبه) وزیر امور خارجه روسیه سرگئی لاوروف در کنفرانس خبری سالانه‌اش در توصیف دستاوردهای دیپلماسی روسیه د ر ۲۰۲۳ بود.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اخیراً با تأکید بر این‌که جمهوری اسلامی ایران به قدرت برتر منطقه غرب آسیا تبدیل شده است، نوشت که روابط میان ایران و روسیه رشد زیادی داشته است.

این روزنامه ادامه داد که همکاری و مشارکت دفاعی ایران و روسیه نیز رو به رشد است به طوریکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی احتمالاً به زودی بمب‌افکن جنگده‌های سوخو ۳۵ و بالگردهای تهاجمی روسیه را تحویل می‌گیرد و مشارکت دفاعی این دو کشور بنا به گزارش گاردین به سطحی بی‌سابقه می‌رسد.

بر اساس این گزارش، صادرات روسیه به ایران رو به رشد است و مسکو و تهران تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری برای توسعه میادین گاز طبیعی ایران را به امضا درآوردند.

لاوروف با تأکید بر اهمیت توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه با کشورهای و سازمان‌های منطقه‌ای تأکید کرد. وی در این خصوص توضیح داد: «منظورم شورای همکاری کشورهای عرب خلیج (فارس) است، منظور کشورهیا اتحادیه عرب، آسه‌آن (ASEAN)، اتحادیه آفریقا، جامعه آمریکای لاتین و کشورهای کارائیب و غیره است».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.