رئیس جمهوری روسیه گفت، مسکو از تلاش‌های جنبش غیرمتعهدها در حمایت از حاکمیت کشورها حمایت کرده و نیز بر حمایت کشورش و غیرمتعهدها از مذاکرات سازنده بین اعضای جامعه بین‌الملل تاکید کرد.

پوتین: روسیه از تلاش جنبش غیرمتعهدها در حمایت از حاکمیت کشورها حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری روسی تاس در این خصوص نوشت: رئیس‌جمهوری روسیه در پیامی به شرکت‌کنندگان و مهمانان نوزدهمین اجلاس جنبش عدم‌تعهد که در تارنمای کرملین منتشر شد گفت: روسیه پیوسته از تلاش‌های شرکت‌کنندگان در این جنبش برای حفاظت از اصول برابری بدون قیدوشرط همه کشورها، احترام به حاکمیت ملی و منافع مشروع آنها در مطابقت با روح و متن منشور سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

پوتین تاکید کرد که روسیه و اعضای جنبش عدم تعهد «از مذاکرات سازنده بین اعضای جامعه بین‌المللی بر اساس هنجارهای شناخته شده عمومی و الزام‌آور حقوق بین‌المللی حمایت می‌کند.»

وی گفت ما در رد جاه‌طلبی‌های استعمارگری نوین، استانداردهای دوگانه، سیاست قدرت، دیکتاتوری و باج‌خواهی به‌عنوان ابزارهای دستیابی به سیاست خارجی و اهداف اقتصادی خارجی به‌طور کامل متحد هستیم.

پوتین تاکید کرد: گسترش بیشتر مشارکت بین کشور ما و جنبش غیرمتعهدها به حل بسیاری از مسائل مهم در دستور کار منطقه ای و جهانی و تقویت امنیت و ثبات در جهان کمک خواهد کرد.
تاس همچنین نوشت: جنبش غیرمتعهدها که در سال ۱۹۶۱ تاسیس شد، متشکل از ۱۲۰ کشور است و ۱۷ کشور و ۱۰ سازمان بین‌المللی در جایگاه ناظر قرار دارند. نوزدهمین اجلاس جنبش غیرمتعهدها تحت عنوان «تعمیق همکاری برای رفاه مشترک جهانی» در اوگاندا برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.