انتخابات

۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 958354

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا گودرزی اظهار کرد: با تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته نرخ خرید تضمینی گندم  به ازای هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد که  این میزان بیشتر از نرخ جهانی است.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش گندم در امنیت غذایی و لزوم حمایت از تولیدکنندگان و کشاورزان نرخ خرید گندم در کشور بالاتر از نرخ جهانی است که قطعا به خرید قابل قبولی از گندم کشاورزان منجر خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از افزایش سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: امسال میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بسیار خوب بود که پیش‌بینی می‌کنیم برای سال آینده نیز شاهد خرید خوبی باشیم.

گودرزی افزود: میزان تولید گندم استان امسال ۲۵۰ هزار تن بود که بیش از نیاز استان تولید داشتیم و پیش بینی می‌کنیم با توجه به استفاده از بذرگواهی شده سال آینده رشد قابل  قبولی در میزان تولید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از بذرهای اصلاح شده نقش مهمی در افزایش کیفیت محصول گندم در استان مرکزی دارد، تصریح کرد: امسال طرح جهش تولید در ۳۰۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرایی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    گندم میکاریم هر صبح و هر شوم. رحمتش مال ما کیفش مال مردم