یک نماینده مجلس گفت: شخص رئیس جمهور یا معاون اول ایشان باید پای کار بیاید و بانک ها را برای انجام این قانون و اعطای 20 درصد از حجم کل تسهیلات اعطایی شبکه بانکی به بخش ساخت مسکن پای کار بیاورند زیرا به نظر من بانک ها اگر بخواهند از کسی حرف شنوی داشته باشند تنها رئیس جمهور و معاون اول وی است.

اعطای تسهیلات ساخت مسکن تنها با ورود مستقیم شخص رئیس‌جمهور یا معاون اول وی امکان‌پذیر است

احمد جباری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص وضعیت ساخت مسکن، گفت: جوانان در روستاها و شهرهای کوچک، بنا بر این دلیل که دستگاه های متولی وظایف خود را انجام نمی دادند، با استفاده از مجوزهای محلی مثل دهیاری و شوراها اقدام به ساخت مسکن کردند که تعداد آنها در سطح کشور بسیار زیاد است اما امروز برای اخذ مجوز انشعاب، بین بنیاد مسکن، منابع طبیعی، ادارات آب و برق و بخشداری‌ها معطل ماندند.

وی ادامه داد: آقایان در وزارت نیرو در اتاق شیشه ای نشستند و به بنیاد مسکن تکلیف می کنند که به آنها مجوز ندهید در حالی که بنیاد مسکن متولی است!. پس باید خارج از بافت ها را هم به محدوده بیاورید؛ در بسیاری از موارد خانوارهای بسیاری داریم که بیش از 5 سال است خانه ساختند اما انشعاب به آنها داده نمی شود .

جباری نماینده مردم بستک، بندر لنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون جهش تولید مسکن، گفت: قانون جهش تولید مسکن هنوز در حوزه تسهیلات، سهم آورده و سود تسهیلات مشکل دارد. شهرهای زیر 20 هزار نفر به مردم زمین بدهند و شاید مردم نخواهند برای ساخت مسکن از تسهیلات استفاده کنند و ما نباید الزام کنیم که این خانه ها حتما پیمان کار ساز شود.

وی خاطرنشان کرد: نیت دولت در ساخت مسکن ستودنی است نه مثل وزیر دولت قبل که گفت "افتخار می‌کنم یک مسکن هم نساختم". در بودجه هم ارقامی دیده شده بانک ها باید برای اجرای قانون جهش تولید مسکن پای کار بیایند  و از حالت بنگاهداری خارج شوند به نظر من شخص رئیس جمهور یا معاون اول ایشان باید پای کار بیاید و بانک ها را برای انجام این قانون و اعطای 20 درصد از حجم کل تسهیلات اعطایی شبکه بانکی به بخش ساخت مسکن پای کار بیاورند زیرا به نظر من بانک ها اگر بخواهند از کسی حرف شنوی داشته باشند تنها رئیس جمهور و معاون اول وی است وگرنه حرف شنوی از شخص پایین تر از معاون اول رئیس جمهور یا شخص رئیس جمهور نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.