گروه پژوهشی فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) از تشکیل اوّلین میز فقهی صنایع خلاق در حوزه خبر داد.

نشست علمی «ظرفیت شناسی فقه پژوهی و مسائل طراحی لباس، مد و فشن» برگزار می‌شود

به گزارش دفتر گروه پژوهشی فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)، برای اوّلین بار، میز فقهی صنایع خلاق در حوزه علمیه توسط این گروه تخصّصی فقهی راه اندازی شده است.
در این گزارش آمده است: گروه تخصّصی «فقه ارتباطات، هنر و رسانه» یکی از گروه‌های فقهی تخصصی این مرکز است که از سال 1394 کار خود را آغاز نموده ‌است، و به فعالیت‌های پژوهشی روشمند فقهی ناظر به تعیین احکام شرعی و استنباط ضوابط و مقرّرات الهی در ساحت‌های هنری، و نیز فرایند ارتباطات و تبادل پیام و اطلاعات از طریق ابزارهای رسانه‌ای در سطح خرد و کلان جهت تعیین تکلیف برای مکلّفان حقیقی و حقوقی می‌پردازد.
این گزارش افزوده است: نخستین نشست علمی که توسط این میز با حضور اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه تسکیل خواهد شد، نشست «ظرفیت‌شناسی فقه پژوهی و مسائل طراحی لباس، مد و فشن» است.
این نشست با ارائه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور آقای دکتر سید مجید امامی و مدیر گروه فقه ارتباطات، هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر نهاوندی برگزار خواهد شد.
بنا بر این خبر، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، مدیر عامل مرکز نوآوری و خلاقیت اشراق، دبیری این نشست را بر عهده خواهد داشت.
لازم بذکر است که نشست علمی «ظرفیت شناسی فقه پژوهی و مسائل طراحی لباس، مد و فشن» روز چهارشنبه 11 بهمن 1402 از ساعت 16 در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) طبقه 2 سالن امام خمینی ره برگزار می شود.
هم‌چنین اساتید و پژوهشگران و علاقه‌مندان به این عرصه می‌توانند به صورت مجازی، پخش زنده این نشست را به آدرس www.markazfeqhi.com/live  مشاهده نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.