۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 963285

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: به مناسبت دهه فجر، مراسم کاشت درخت با نام «پویش آفتاب رویش انقلاب» در محوطه مجتمع فرهنگی امام رضاع پارک ملت برگزار شد.

کاشت ۲۷۰ نهال در پارک ملت مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن فنودی اظهار کرد: ۸۰۰ نهال تحویل پارک داده شده است، اما در این مراسم بصورت نمادین ۲۷۰ نهال با حضور دستگاه‌های اجرایی کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: نهال‌های زیتون تلخ، سنجد، داغداغان، زالزالک، اتریپلکس و ... از جمله گونه‌هایی هستند که در این مراسم کاشته شدند.

وی گفت: با طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال تا سال ۱۴۰۵، سهم خراسان رضوی از کاشت سالانه ۲۵۰ میلیون نهال در کشور، کاشت ۸ میلیون و پانصد هزار نهال است.

فنودی افزود: تولید ۲۲ میلیون نهال برعهده خراسان رضوی بود که بیش از این رقم، نزدیک به سی میلیون نهال تولید شده است و از آذرماه تا کنون بیش از ۳۱۰ پویش کاشت درخت داشتیم.

مدیرکل جهادکشاورزی استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای این طرح، حدود یک میلیون نهال کاشته شده است و پیش بینی می‌شود تا اواسط سال آینده هشت و نیم میلیون نهال در خراسان رضوی کاشته شود.

قنبری افزود: هر ایرانی به سهم خود، مسئول امنیت زیست محیطی و غذایی است که باید این امر کاشت نهال در جامعه تبدیل به گفتمان شود.

وی گفت: کشت نهال مسئله مهمی است، اما نگهداری از آن هم باید در جامعه فرهنگسازی شود تا نسل‌های آینده در امنیت باشند.


 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.