کارگردان سینمای ایران که با فیلم «آغوش باز»‌ در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد به ارائه توضیحاتی درباره خوانندگی حامد کمیلی در این فیلم پرداخت.

حامد کمیلی را با دوره‌های فشرده، خواننده کردیم

به گزارش قدس آنلاین، بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «آغوش باز» از آثار راه‌یافته به بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، درباره استفاده از صدای حامد کمیلی به‌عنوان یک خواننده در فیلم «آغوش باز» هم گفت: زمانی که در مرحله پایانی نگارش فیلمنامه بودیم، خیلی به این موضوع فکر می‌کردیم. دعوت از حامد کمیلی به این دلیل نبود که او دوست من است و قبلا سابقه همکاری با هم داشته‌ایم، بلکه می‌خواستیم این نقش را به بازیگری بسپاریم که ابعاد مختلف آن مانند خوانندگی را بتواند اجرا کند. واقعیت این است که دوستان عزیزی در حوزه موسیقی دارم که خوانندگان بسیار خوبی هم هستند و به دعوت از آن‌ها هم فکر کردم اما در نهایت به حامد کمیلی رسیدیم.

وی افزود: مسعود سخاوت‌دوست و حامد کمیلی، قبل از نهایی شدن ترانه‌های فیلم، دوره آموزش موسیقی را آغاز کردند. حامد کمیلی به‌صورت ناگهانی وارد جریان فشرده آموزش خوانندگی شد و خیلی تلاش کرد خودش را به این استاندارد نزدیک کند. او مانند یک خواننده حرفه‌ای دوره دید و تمرین کرد. مضاف‌بر اینکه او بیس اصلی برای خوانندگی یعنی صدای خوب و آشنایی مقدماتی هم با موسیقی را هم داشت. از چند ماه پیش از آغاز فیلمبرداری تمرین‌های جدی را شروع کرد. به پشتوانه همین تمرینات هم ترانه‌هایی که در فیلم می‌شنوید، تولید شد.

کارگردان «آغوش باز» در پاسخ به این پرسش که آیا در فرآیند تولید به این گزینه فکر نکردید که از صدای یک خواننده به جای صدای کمیلی استفاده کنید؟ گفت: بله فکر کردیم. گزینه‌های مختلفی هم مطرح می‌شد اما دلیلی که روی این گزینه به اجماع رسیدیم این بود که وجه بازیگری این کاراکتر را نباید فراموش کنیم و می‌خواستیم از فردی دعوت به همکاری کنیم که برای هر دو وجه این کاراکتر پاسخگو باشد. ما خواننده‌های خوبی داریم که تجربه بازیگری هم داشته‌اند اما جمع‌بندی ما دعوت از حامد کمیلی بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.