معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هنر رساترین و سریع ترین ابزار برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان است. سرود بستر عمیق و دقیق و کاملا تربیتی است که مورد غفلت ما واقع شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد؛ "غفلت از سرود" در مدارس

نشست خبری بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش و فرهاد قائمیان بازیگر و دبیر جشنواره ظهر امروز ۲۴ بهمن ماه برگزار شد.

"محمدحسین پورثانی"، معاون فرهنگی و پرورشی در این نشست خبری گفت: امروز اگر دانش آموز با اجبار سر کلاس درس حاضر می شود، ولی با اختیار در فضای فرهنگی مشارکت می کند. هنر رساترین و سریع ترین ابزار برای انتقال مفاهیم به دانش آموزان است. سرود بستر عمیق و دقیق و کاملا تربیتی است که مورد غفلت ما واقع شده است.

پورثانی تاکید کرد: مربی پرورشی تراز کسی است که از این ابزارها برای رشد دانش آموز استفاده کند. دانش آموز در کلاس ساعت ها سر کتاب درسی نشسته و با معلم گفت و گو و کسب دانش می کند اما بستر پرورشی یعنی بستری متفاوت برای رشد دانش آموز.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: سرود تجلی کار مربی تربیتی در مدرسه است و ما از این ظرفیت برای کار تربیتی بسیار می توانیم استفاده کنیم.

معاون وزیر ادامه داد: سرودهایی که از ابتدای سال تحصیلی تولید شده، ما را در این راه مصمم‌تر کرده است. زمانی می گفتند دانش آموز با این سرودها غریبه است، اما دانش آموزان به خوبی مفاهیم معنوی را از سرودها بهره برداری می کنند. در تهران فراخوان ساده ای داده‌اند و ۲۶۴ گروه سرود برای همکاری در برنامه های مختلف اعلام آمادگی کردند.

او گفت: جشنواره سرود رضوی در سه بخش انجام می شود. امیدواریم امسال اختتامیه در جوار امام رضا (ع) برگزار شود و میزبان دانش در مشهد باشیم. در آموزش و پرورش یک کلمه وجود دارد و آن تربیت است وقتی کار تربیتی در مدرسه انجام شود حتما کار آموزشی هم انجام می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید از جشنواره سرود دانش آموزی استفاده تربیتی کنیم. سال قبل ۳۶ هزار نفر از جشنواره سرود استقبال کردند و انتظار ما این است که استقبال از سال قبل هم بیشتر باشد.

او در مورد سرودهای ایدئولوژیک گفت: قرار است از اشعار فارسی و ادبیات فارسی سرودهایی ساخته شود همچنین رمزینه بانک های سرود آموزش و پرورش تولید می شود. سرودها با استفاده از ظرفیت کتب درسی تغییر و تحول جدی پیدا می‌کنند. البته که ما به ایدئولوژی خودمان افتخار می کنیم و ریشه در فطرت دانش آموزان دارد.

پورثانی افزود: کیفیت‌های سرود فوق العاده است. سرودها اصلا دستوری نیست و نمی‌گوییم الزاما باید همان سرود کار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هرکسی موسیقی خوانده می تواند اثر تولید کند و از آن ها خریداری می کنیم و از توانمندان تقاضای همکاری دادیم. سرود در این سال ها رشد خوبی داشته است. همین سرود سلام فرمانده هم حتی اگر شخصی از آن خوشش نیاید هم موفق بوده و باید تنوع داشته باشیم و کسی جلوی این موضوع را نگرفته است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.