بازیگر فیلم «پرویزخان» توجه و تمرکز این اثر را بر منش و اخلاق مرحوم «پرویز دهداری» عنوان کرد و گفت: پرویز خان سینما دِینش را به پرویز خان فوتبال ادا کرد، اما کاش منش مرحوم دهداری در تیم‌های فوتبال ما جاری شود.

کاش منشِ «دهداری» در فوتبال ما جاری شود/ اخلاق‌مداری هدف «پرویزخان»

به گزارش قدس آنلاین، خسرو احمدی درباره فیلم پرویز خان که در چهل ودومین جشنواره فیلم فجر اکران شد، اظهار داشت: من اصلا فوتبالی نیستم، زمانی که این نقش را به من پیشنهاد کردند، درباره فوتبال کمی مطالعه و جست‌وجو کردم؛ موضوع و داستان برایم جذاب شد، فیلم‌نامه را گرفتم و فردا جلوی دوربین رفتم.

بازیگر فیلم «پرویزخان» ادامه داد: این فیلم دین خود را به مرحوم دهداری ادا کرد؛ مخصوصا وقتی به موضوع اخلاق او در دنیای فوتبال تمرکز و توجه کرد، من آقای دهداری را نمی‌شناختم زمانی که فیلم‌نامه را خواندم و درباره ایشان جست و جو کردم، خیلی خوشحال شدم که این فیلم را بازی می‌کنم.

این بازیگر درباره لزوم ساختار آثاری با موضوع فوتبال در سینما گفت: امیدوارم که فیلم‌های با موضوع فوتبال بیشتر ساخته شود. زنده یاد دهداری گوهری در دنیای فوتبال بود و سعید پورصمیمی که استاد بنده است، گوهری در سینماست و این نقش را به خوبی بازی کرد.

بچه‌ها باید از جادوی سینما لذت ببرند

احمدی درباره تجربه همکاری با سعید پورصمیمی افزود: سن من زیاد پایین نیست، اما از نسل ایشان کوچیک‌ترم. قطعا راهنمایی ایشان به من کمک کرد. او در تمام مراحل فیلم صبور بود و من از این خصوصیت و همکاری با او در این فیلم لذت بردم.

این بازیگر که تجربه ایفای نقش در آثار کودک و نوجوان را دارد، ادامه داد: فیلم های کودک و نوجوان رویه سینمای ایران را تغییر می‌دهد و ما به این فیلم ها احتیاج داریم. حضور فیلم‌های کودک در جشنواره اتفاق خوبی است.

احمدی رویه فیلم‌های کودک و نوجوان را در چند سال اخیر مناسب ندانست و افزود: فیلم‌های کودک و نوجوان در چند سال اخیر رویه خوبی نداشته‌اند، اما به هر جهت سینما یک جادو است و بچه ها باید از آن لذت ببرند. همچنین در کنار لذت بردن آموزش ببینند.

وی درباره ادامه روند بازیگری خود گفت: زمانی که تصویر نداشته باشم، قطعا تئاتر را ترجیح می‌دهم و بیکار نمی‌مانم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.