روابط عمومی پیام رسان ایتا در پیامی در ویراستی در توضیح علت اختلال در این پلتفرم آورده است که: « پیرو اطلاعیه قبل که در کانال رسمی پیامرسان ایتا منتشر شد؛ با توجه به طولانی شدن فرایند فنی فاز سوم عملیات ارتقا و نصب تجهیزات شبکه پیامرسان، تیم فنی ایتا در تلاش است که ارتباط کاربران در اسرع وقت برقرار گردد.
از صبوری و همراهی شما تشکر میکنیم.»
گفتنی است، از شب گذشته پیامرسان ایتا با اختلال و قطعی مواجه شده است، این برای دومین بار طی یک هفته اخیر است که این پیامرسان دچار قطعی و اختلال شده است. مدیران این پیامرسان شنبه گذشته نیز اشکال فنی در برخی سرویسها را علت اختلال و قطعی آن اعلام کرده بودند.
نظر شما