این خودرو در دو تیپ فول آپشن و لو آپشن و چهار تریم S, G, L و E (دو تریم S و G با گیربکس دستی، و دو تریم L و E با گیربکس اتوماتیک) به بازار عرضه خواهد شد.
اساس اطلس مطابق با کوییک و تیبا ۲ بوده و این موضوع در طراحی این خودرو تا حدودی مشهود است. طراحی نمای جلو و عقب در مقایسه با دو خودرو دیگر تغییراتی داشته و بر اساس خطوط جدید است، اما طراحی نمای جانبی آن تقریباً بدون تغییر مانده و همین موضوع از دید برخی باعث ایجاد ناهماهنگی در ظاهر خودرو شدهاست.
طراحی داشبورد این خودرو به نسبت تیبا ۲ و کوییک متفاوت بوده و طراحی کلی آن مشابه نسل دوم رنو لوگان و همچنین دریچه کولرهای آن نیز مشابه با مدلهای جدید مرسدس-بنز است. با این حال، غربیلک فرمان اطلس مشابه چیزیست که پیش از این در برخی مدلهای ساینا و کوییک دیده شد. همچنین طراحی آینهبغلهای این خودرو نیز مشابه شاهین است.
اطلس بهمانند نیاکان خود از موتور ۱٫۵ لیتری M15 بهره میبرد که مدل حجمخورده موتور پراید است. با این حال، این موتور در اطلس دستخوش تغییراتی شده و اکنون با کد M15+ شناخته میشود. این موتور با تغییراتی چون سرسیلندر، منیفولد، میل سوپاپ بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ، ترموستات حرارتی و… همراه بوده که سبب افزایش قدرت و گشتاور، عملکرد بهتر سیستم خنک کاری، استفاده از تکنولوژی زمانبندی متغیر سوپاپها (VVT)، کاهش مصرف سوخت و… شدهاست. موتور M15+ توانایی تولید ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را دارد.
نظر شما