اعضاء اعضای هیئت بنیاد بین‌المللی امیرعلی شیر نوایی کشور ازبکستان ضمن حضور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از نزیک با فعالیت های علمی و پژوهشی این مجموعه آشنا شدند.

بازدید هیئت علمی بنیاد امیرعلی شیر نوایی از بنیاد پژوهش‌های اسلامی

به گزارش آستان‌نیوز، در این بازدید که صبح دیروز در نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده بود، اعضای هیئت علمی بنیاد بین‌المللی امیرعلی شیر نوایی ازبکستان با آثار نشر یافته این مرکز آشنا شدند.

آثار منتشر شده این مرکز در زمینه رجال، انساب و سادات توسط دکتر رضایی برجکی مدیر گروه انساب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، همچنین گزارشی از طرح پژوهشی با عنوان «اسناد حضور زائران آسیای مرکزی در حرم» ارائه شد.

نسخ خطی و پژوهش هایی که در حوزه قلمرو تیموریان در آستان قدس رضوی انجام شده و همچنین سابقه مراودات علمی بین بنیاد و سایر موسسات از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بود که توسط رضا نقدی پژوهشگر این مرکز تبیین شد.

بهزاد نعمتی، از دیگر پژوهشگران بنیاد نیز پژوهش های انجام شده در حوزه هنر و معماری که با محوریت آثار مروبط به دوره تیموری در این مرکز  نشر یافته است را معرفی کرد.

همچنین سابقه پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، کارنامه نشر این مرکز و همچنین معرفی برخی از آثار نفیس به چاپ رسیده بنیاد توسط دکتر مرتضی انفرادی پژوهشگر گروه اعتاب مقدس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.