نماینده آفریقای جنوبی در دومین روز جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره جنایات رژیم صهیونیستی این جنایات در غزه را فجیع‌تر از آپارتاید دانست و بر لزوم محاکمه عاملان این جنایات تاکید کرد.

نماینده آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه: جنایات اسرائیل در غزه از آپارتاید فجیع‌تر است

به گزارش قدس آنلاین، نماینده کشور آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری امروز سه‌شنبه اظهار کرد: خشونت و حملات رژیم صهیونیستی به غزه با قوانین بین‌المللی مغایرت دارد.

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، او گفت: تجربه تلخ ما به ما این امکان را داده که امروز در تصویب قوانین بین‌المللی سهیم باشیم.

این مسؤول آفریقای جنوبی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را فجیع‌تر از رژیم آپارتاید دانست و گفت: آنچه اسرائیل انجام می‌دهد، شرایط فلسطینی‌ها را وخیم‌تر و بدتر می‌کند.

او با اشاره به اینکه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس پشت دیوار آپارتاید هستند، تاکید کرد: باید به فلسطینی‌ها اجازه داده شود که از حقشان برای تعیین سرنوشت بهره‌مند شوند.

نماینده آفریقای جنوبی در ادامه نیز با تاکید بر اینکه جانیان و عاملان جنایات رژیم صهیونیستی باید مسؤول دانسته شده و محاکمه شوند، گفت: فلسطینی‌ها به شیوه‌ای غیرقانونی که بازداشت اداری خوانده می‌شود، بازداشت می‌شوند.

او همچنین گفت: ساختار آپارتایدی رژیم اشغالگر اسرائیل زندگی فلسطینی‌ها را نابود و هژمونی اسرائیل را تقویت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.