خادمان و خادمیاران آستان مقدس رضوی، چهارشنبه هر هفته حال و هوای مدرسه‌های حاشیه شهر مشهد را امام رضایی می‌کنند.

میهمان سفره متبرک امام هشتم(ع)

به گزارش آستان‌نیوز، در روایتی آمده که امام همچون کعبه است؛ به سوی کسی نمی‌رود، بلکه این مردم هستند که باید برای رسیدن به سعادت به سمتش رفته، دورش بگردند و به دعوتش لبیک بگویند. ماجرای امام رضا(ع) اما انگار فرق می‌کند؛ با اینکه امام است و همچون کعبه و باید همه با شوق به سویش روانه شوند و پروانه‌وار دورش بگردند و اینچنین هم هست، اما یک نکته باریک‌تر از مو اینجاست و آن اینکه امام هشتم(ع) معروف و شهره به امام مهربانی‌هاست؛ آرامش‌بخش است؛ نوازشگر است؛ پرمهر است و توجه و مهربانی‌اش به تمام مردم جهان مثال‌زدنی است.

مثل امواجی از نور

شاید به همین دلیل است که مهرورزی و نگاه ویژه‌اش مثل امواجی از نور سراغ هر محله، کوی و خانه‌ای در هر سرزمین دور و نزدیکی می‌رود و نسیم مهر و محبتش گونه هر آدم آشنا و غریبه و دوست و دشمنی را می‌نوازد مثلاً گاهی لای یک پرچم سبز تا شده می‌نشیند و سوار بر آن راهی تک‌تک بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های شهر می‌شود و بوسه بر گونه بیماران یا آدم‌های تنها و دلخسته می‌زند؛ گاهی بسته متبرکی می‌شود و با واسطه‌ای به دست جوان دلشکسته‌ای در دورترین نقطه کشور می‌رسد؛ گاهی هم شور می‌گیرد و خود را به جمع نوجوانان دانش‌آموزی می‌رساند که لای کتاب و دفتر و میز و نیمکت مدرسه پنهان شده و در فشار و تنگناهای اقتصادی، حوصله یا وقت سر زدن به همسایه پرمحبت خود را پیدا نکرده‌اند.

۲۰۰ هزار دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی

امام مهربانی‌ها به سراغ این دانش‌آموزان همسایه هم می‌رود و با مهرورزی تمام آن‌ها را فراموش نمی‌کند؛ اگرچه تحت لوای آستان مقدس و با همت خیران و خادمانش در بنیاد کرامت رضوی و آن هم در قالب پویشی با نام چهارشنبه‌های امام رضایی.

خادمان و خادمیاران بنیاد کرامت رضوی در سال جاری هر چهارشنبه به سراغ تعدادی از مدرسه‌های حاشیه شهر مشهد رفتند و دانش‌آموزان این مدارس را میهمان سفره متبرک امام هشتم(ع) کردند.

در پویش چهارشنبه‌های امام رضایی که با تأکید تولیت آستان قدس رضوی و با هدف ترویج فرهنگ زیارتی چهارشنبه‌ها و مهم‌تر از همه حمایت ویژه از دانش‌آموزان مناطق محروم، برنامه‌ریزی و از اول آبان ماه امسال اجرایی شد، پذیرایی و اطعام دانش‌آموزان مدارس حاشیه شهر مشهد در دستور کار قرار گرفت و در قالب آن ۲۰۰ هزار دانش‌آموز تا پایان سال تحصیلی میهمان یک وعده صبحانه گرم متبرک می‌شوند.

پویشی برای توزیع صبحانه گرم در مدرسه‌ها

حالا هفته‌هاست که با اجرای طرح چهارشنبه‌های امام رضایی، پویشی برای توزیع صبحانه گرم در مدارس به راه افتاده است. به دنبال فراگیر شدن پویش چهارشنبه‌های‌ امام رضایی (روز زیارتی امام رضا(ع))، مدتی است به همت وزارت آموزش و پرورش، در بسیاری از مدارس سراسر کشور روزهای چهارشنبه دانش‌آموزان پیش از ورود به کلاس درس، صلوات خاصه امام رضا(ع) را همخوانی می‌کنند و سپس میهمان سفره‌ای می‌شوند که به تبرک نام حضرت رضا(ع) تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.