هفته هجدهم رقابت های لیگ برتر امروز پیگیری می‌شود مه در مهم‌ترین بازی پرسپولیس میهمان ذوب‌آهن است.

پرسپولیس بدون بیرو در نصف جهان

به گزارش قدس آنلاین، هفته هجدهم لیگ برتر که از دیروز آغاز شده بود امروز با انجام پنج بازی به پایان می‌رسد که در حساس‌ترین بازی سرخپوشان پایتخت به نصف جهان سفر کرده‌اند تا مقابل ذوب‌آهن قرار گیرند.

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به مصاف ذوب آهن می‌رود که «اوسمار ویه را» سرمربی جدید این تیم برای اولین بار در نیم فصل دوم می‌تواند از تمام بازیکنان جدید خود استفاده کند. پرسپولیسی‌ها در نیم فصل دوم، عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف، عیسی آل کثیر، محمد خدابنده لو و ابوالفضل بابایی خریداری کردند و در مقابل نبیل باهویی، شهاب زاهدی، محمد عمری و میلاد سرلک از این تیم جدا شدند.

علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس به دلیل محرومیت نمی‌تواند در این دیدار پرسپولیس را همراهی کند و امیررضا رفیعی دروازه بان دوم پرسپولیس برای اولین بار در این فصل در چارچوب دروازه سرخ‌ها خواهد ایستاد و بدون شک غیبت بیرانوند در این بازی می‌تواند سرخپوشان پایتخت را با مشکل مواجه کند.

ذوب‌آهن نیز که مدتی درگیر درخواست جدایی محمد ربیعی بود، پس از مخالفت با این موضوع و تعویق دیدارش با سپاهان، این هفته باید در دومین دیدار لیگ برتری خود پس از شروع مجدد بازی‌ها از پرسپولیس میزبانی کند. مسابقه‌ای مهم و بالا جدولی که گاندوها اصلا نمی‌خواهند همانند بازی با ملوان در آن بازنده باشند و امیدوارند همانند بازی رفت دست پر از زمین خارج شوند.

نکته آماری جالب توجه از این دیدار اینکه محمد ربیعی به عنوان سرمربی در هشت بازی قبلی خود که مقابل پرسپولیس قرار گرفته، هیچ‌گاه به برد دست نیافته است. حاصل تقابل ربیعی برابر تیم سرخ پایتخت کسب ۲ تساوی و ۶ شکست بوده تا تیم‌های تحت هدایت وی فقط ۲ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن را گرفته باشند!

دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۸ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که پرسپولیس با کسب ۱۵ برتری در مقابل ۷ پیروزی ذوبی‌ها دست بالاتر را داشته است. همچنین آخرین برد گاندوها برابر پرسپولیس به چیزی حدود چهار سال پیش بازمی‌گردد که سبزپوشان توانستند با تک گل وحید محمد زاده و هدایت لوکا بوناچیچ از سد پرسپولیس یحیی گل‌محمدی بگذرند.

برنامه بازی‌ها

چهارشنبه10اسفند

تراکتور - استقلال خوزستان14:30

شمس آذر - مس رفسنجان15:00

آلومینیوم - هوادار15:00

پیکان - صنعت نفت15:00

ذوب آهن - پرسپولیس 17:15

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.