قاسم زاده با بیان اینکه شادبین سرویس موتور جستجوی امن اختصاصی شاد برای دانشآموزان است افزود: کاربران شادبین از ابتدای شروع به کار این سرویس بیش از ۱.۵ میلیارد سوال از شادبین پرسیدهاند و هم اکنون نیز بیش از ۶۰ میلیون پرسش در ماه از شادبین میپرسند.
شادبین با برگزاری کمپینهای مختلف علمی، فرهنگی، تاریخی و آموزشی که بیشتر مورد علاقه مخاطب دانشآموز است، توانسته کاربران را با موضوعات مختلف، آشنا کند.
وی با بیان اینکه دانشآموزان پایههای پنجم، ششم، هفتم و هشتم بیشترین شرکت را در شاد دارند افزود: یک «رویکرد سلبی» داریم به اسم پایش محتوا که با استفاده از هوش مصنوعی و نظارت انسانی برای تامین محیط سالم و پاک برای دانشآموزان صورت میگیرد؛ روزانه نزدیک به ۳ میلیون فایل با هوش مصنوعی بررسی میشود. تمامی کانالها و گروهها به عنوان فضای عمومی شاد رصد میشوند تا فضای سالم شاد برقرار باشد.
قاسم زاده به کاهش محتواهای نامناسب اشاره کرد و ادامه داد: این محتواهای نامناسب از ۲.۵ درصد به کمتر از ۰.۰۵ رسیده است.
وی به رفتار مخاطبان با شاد بعد از فروکش کردن کرونا و استفاده از این پلتفرم اشاره کرد که رفتاری بسیار جذاب، حیرت آور و غیر قابل پیش بینی بوده به طوریکه نشان داده استفاده از شاد نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته است.
مدیر روابط عمومی شبکه شاد به سرویسی جدید در شاد اشاره کرد و با بیان اینکه هدف از این کار درگیر کردن کودکان و نوجوانان در تولید انیمیشن و فیلم است گفت: بچهها میتوانند داستان نویسی و فکرها و افکارشان را تبدیل به فیلم کنند و کار دوبله انجام دهند؛ کاراکتر تهیه کنند و اسم این برنامه را «دنیای شاد» می گذاریم اما اینکه این دنیای شاد چیست؟ فعلاً جزئیات آن مشخص نیست و با تهیه کننده در حال مذاکره هستیم.
وی در ادامه به نسخه جدید شاد اشاره کرد که از مکانی برای درس خواندن به مکانی برای زیست بوم نوجوانان و کسب و کارهایی که با نوجوانان و کودکان کار می کنند تبدیل خواهد شد و در این باره نیز گفت: بدین ترتیب دانشآموزان میتوانند به مخاطبان دسترسی پیدا کنند هرچند سختیهایی از بابت قوانین آموزش و پرورش جلوی پای ماست ولی این مسیری است که در حال طی کردن آن هستیم.
مدیر روابط عمومی شبکه شاد همچنین از طراحی کلاس مجازی در شاد خبر داد و گفت: شاد، کلاس مجازی ندارد اما کارهای فنی این امر در حال انجام و در دستور کار است تا به صورت گسترده در اختیار همه قرار گیرد؛ طبق برنامهریزی صورت گرفته، فضایی همچون گوگل میت یا اسکای روم در این بخش در دست طراحی است.
وی عنوان کرد: بچه ها در مدارس باید برای ۷۰ سال آینده آماده شوند و تمامی مدارس کیفیت لازم برای آموزش ورود به زندگی را ندارند؛ هدف ما کاهش خلاءهاست؛ هرچند شاد نمیتواند جایگزین مدرسه باشد اما کاملاً مکمل مدرسه است.
قاسم زاده به پهنای باند شبکه در شاد نیز اشاره کرد و افزود: ۳۲۰ سرور داریم که در دوران کرونا ۸۰ سرور دیگر اضافه شد اما الان برای تامین آن نیازمند تامین اعتبار هستیم، مشکل پهنای باند نداریم و مشکل تعداد سرور است.
وی علت پاک شدن محتواها در شاد را اینگونه مطرح کرد: روزهایی که محتواها زیاد است و مدارس غیرحضوری برگزار می شوند مجبور هستیم محتواهای قبلی را پاک کنیم و محتوای جدید را اضافه کنیم. این در حالیست که سرعت اینترنت افراد برای استفاده از شاد متفاوت است و همین میتواند عاملی برای قطع و وصلی شبکه باشد.
مدیر روابط عمومی شبکه شاد به استفاده دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از شبکه شاد اشاره کرد که براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی هزینه گرفته شده بابت خدمات شاد باید صرف توسعه شاد شود.
قاسم زاده با بیان اینکه پویشهای اجرا شده در شاد توسط سفارش نهاد یا ارگان خاص برپا می شود گفت: سال گذشته معاونت سلامت تربیت بدنی آموزش و پرورش پویش چهارشنبه سوری را طراحی کرد، تا الان پویشی درخواست داده نشده، با توجه به تقابل ماه رمضان و عید نوروز برنامه ها به سمت ماه رمضان پیش می رود و در حال حاضر دارالقرآن کمپینی با نام «زندگی با آیهها» برای ماه رمضان طراحی کرده و امیدواریم در شب عید برنامهای طراحی شود.
وی اشاره کرد: تمامی پویشهای شبکه امید و پویا در شاد دیده می شود.
قاسم زاده همچنین ادامه داد: دادهها نشان می دهد در بازه فیلترینگ گوگل، بچه ها شاد را جایگزین گوگل کرده بودند و تلاش ما این است که تمام امکانات وب را در دسترس بگذاریم. حفاظت از اطلاعات کاربر برای ما اهمیت دارد و شاد امن ترین اپلیکیشن به دلیل داشتن ۱۳ لایه امنیتی است که نفوذ زیر ساخت در آن غیرممکن است؛ تمام دسترسیها به دادههای دانش آموزان را آموزش و پرورش انجام می دهد لذا امن است.
وی در پایان اظهار کرد: احراز هویت در شاد فقط برای معلم و مدیر و دانش آموز است و تلاش می کنیم در پلتفرم شاد ذی نفعان شاد را به والدین،سایر اعضای نظام آموزشی، اعضای ستادی آموزش و پرورش، معاون آموزش، معاون انضباطی و مشاور گسترش دهیم تا داشبورد اختصاصی خود را داشته باشند. دانش آموزان متوسطه دوم نسبت به سایر مقاطع تحصیلی کمترین فعالیت را در شاد دارند و علت آن این است که تعدادی از دانشآموزان در رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش فعالیت میکنند و در سرورهای دیگر فعالیت خود را انجام میدهد.
نظر شما