همچنین اگر شما بهعنوان یک کارمند در این محیط مشغول به کار باشید، قطعاً مبلمان میتوانند تأثیر به سزایی در روحیه یا تمرکز و بازدهی فعالیت شما داشته باشند. در نتیجه انتخاب مبلمان اداری به سبک مدرن و امروزی از اقدامات مهمی است که صاحبان شرکتها باید مدنظر قرار دهند.
ممکن است برای شما هم این سؤال پیشآمده باشد که مبلمان اداری و کاربرد آنها به طور دقیق چیست و به هنگام خرید آنها به چه نکاتی باید توجه نمود؟ در این مقاله راهنمای کاملی از نکات مهم و قابلتوجه به هنگام خرید مبلمان اداری بیان خواهیم کرد.
مبلمان اداری چیست و چه کاربردی دارد؟
بهطورکلی هر نوع مبلمان یا تجهیزات مورداستفاده در دفاتر اداری که هم در دکوراسیون مدرن و شیک تأثیر داشته و هم در کاربردهای مختلف استفاده میشوند، مبلمان اداری میگویند. در نتیجه وقتی صحبت از مبلمان اداری میکنیم علاوه بر مبلها به میزهای با کاربردهای مختلف، صندلیها، فایلینگ و کتابخانه، پارتیشن و سایر موارد اشاره داریم.
مبلمان اداری مناسب نهتنها یک محیط مفید و کاری پربازده را فراهم میکنند بلکه میتوانند نقش مهمی در بهبود ارتباطات افراد داشته باشند. در صورت انتخاب مبلمان خوب و مناسب، کارمندان ساعتهای بیشتری با روحیه بهتر و خستگی کمتر به کار خود ادامه میدهند و مشتریان و کارفرمایان نیز از حضور در فضا احساس خوبی خواهند داشت و مجموع این موارد میتواند در دستیابی شرکت به اهداف آن نیز تأثیرگذار باشد.
مبلمان اداری خوب چه ویژگیهایی دارند؟
تا اینجا با اهمیت و ضرورت استفاده از مبلمان مناسب در شرکتها و مؤسسات اداری آشنا شدیم. اما چه ویژگیهایی برای مبلمان اداری خوب و کارآمد مؤثر است؟ در ادامه با مهمترین مشخصههای یک مبلمان اداری خوب آشنا میشویم.
ارگونومی مبلمان اداری و راحتی آن
یکی از مهمترین ویژگیهایی که مبلمان اداری باید دارا باشند، رعایت اصول ارگونومی و راحتی آنهاست؛ بهطوریکه متناسب با ستون فقرات باشد. مبلمان اداری که بر اساس این اصول طراحی نشدهاند، میتوانند پس از مدتی به کمر و گردن افراد آسیب برسانند.
کیفیت متریال بهکاررفته
در تولید انواع مبلمان اداری خوب از متریالهای باکیفیت استفاده میشود تا سالهای طولانی دوام داشته و از هزینههای اضافی خرید دوباره مبلمان جلوگیری شود و همچنین تمیزکاری آنها آسان باشد. سبک بودن متریال در جهت جابهجایی آسان مبلمان از دیگر ویژگیهای مبلمان اداری کارآمد و خوب است.
میزان فضای ذخیرهسازی و نگهداری اطلاعات
همانطور که گفته شد مبلمان اداری شامل کمدها، قفسهها، فایلینگ و کتابخانهها نیز میگردد. یک مبلمان اداری خوب و مناسب دارای حافظه حداکثری برای نگهداری اطلاعات، کتابها، فایلها و سایر وسایل مورداستفاده در محل کار و درعینحال ظاهر زیبا و شیک و مدرن است.
سبک و نوع مبلمان
مبلمان اداری در تنوع بالا و سبکهای گوناگونی طراحی و ساخته میشوند که هر یک متناسب با نوعی از دکوراسیون محل کار است. امروزه مبلمان اداری مدرن میتوانند در شیک و زیبا بهنظررسیدن محیط کار تأثیر زیادی بگذارند.
در خرید مبلمان اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟
حال که به طور کامل با مبلمان اداری، کاربرد و ویژگیهای آنها آشنا شدیم، راهنمای جامعی از نکات مهم هنگام خرید مبلمان اداری ارائه میدهیم تا دچار سردرگمی نشده و بهترین انتخاب را از دنیای متنوع مبلمان اداری داشته باشید.
خرید مبلمان اداری بر اساس نیازهای محیط کار
پیش از هر کاری لازم است لیستی کامل از نیازهای دفتر یا شرکت تهیه کنید تا به طور دقیق بدانید کدام یک از انواع مبلمان و با چه کاربردی قرار است خریداری شود و سپس در کدام قسمت از فضا قرار گیرد. برای انواع فضاهای مشارکتی یا فضاهایی که نیاز است افراد بهتنهایی به کار خود مشغول شوند تجهیزات متفاوتی لازم است. از مهمترین انواع مبلمان اداری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
-
میز کنفرانس
-
میز مدیریت
-
میز گروهی
-
میز رسپشن
-
میز کارشناسی
-
قفسه
-
کتابخانه
-
پارتیشن
-
انواع صندلیهای راحتی
تناسب ابعاد مبلمان با محیط کار
در مرحله بعد برای خرید هر یک از مبلمان اداری توجه نمایید که ابعاد آن متناسب با ابعاد محیط کار باشند. برای میزها فضایی برای بیرونکشیدن صندلی و همچنین رفتوآمد در اطراف آن در نظر بگیرید؛ برای پارتیشنبندی، پلان شرکت را بهدقت بررسی کنید و بهطورکلی ابعاد مبلمان را اندازه گرفته و ارزیابی نمایید. علاوه بر اینها ابعاد مبلمان باید با تعداد کارکنان و افرادی که قرار است از آنها استفاده کنند متناسب باشد.
انتخاب رنگ و طرح مبلمان اداری متناسب با دکوراسیون
همانطور که گفته شد، مبلمان اداری در سبکهای مختلف مدرن و کلاسیک طراحی و تولید میشوند که به هنگام خرید باید متناسب با دکوراسیون دفتر خود، نوع مبلمان را انتخاب کنید. علاوهبرآن سعی کنید برای انتخاب رنگ مبلمان اداری به رنگهای پایه استفاده شده در دکوراسیون دفتر همچون رنگ دیوارها یا کاغذدیواریها توجه کنید. امروزه مبلمان اداری مدرن به لحاظ زیبایی و شخصیت خاصی که به محیط میدهند، طرفداران بیشتری را به خود جذب کردهاند.
توجه به کیفیت و ساختار مبلمان اداری
یکی دیگر از نکاتی که حتماً پیش از خرید مبلمان اداری باید به آن توجه کنید، کیفیت جنس و ساختار مبلمان است. جنس مبلمان از مواد با کیفیت باشد و کاربران را دچار حساسیت نکند. کیفیت متریال استفاده شده در ساخت مبلمان بالا بوده و دوام و عمر زیادی داشته باشند. ساختار مبلمان همگام با ارگونومی بدن انسان طراحی شده باشد.
توجه به قیمت مبلمان اداری
قیمت مناسب و منطقی مبلمان اداری و متناسب با نوع و متریال مبلمان از نکات دیگری است که حین خرید باید به آن توجه نمایید.
خرید از برندهای مطمئن و معتبر
در نهایت مهمترین نکته در حین خرید مبلمان اداری، خرید از برندهای تولیدی مطمئن و معتبر است تا علاوه بر تضمین کیفیت بالا و عمر زیاد محصولات، از خدمات پس از فروش و مشاوره و راهنمایی در انتخاب محصولات بهرهمند شوید. در این راستا میتوانید خرید خود را از مجموعه تولیدی مبلمان اداری ژاویز انجام دهید تا علاوه بر تنوع محصولات با کیفیت بالا، از خدماتی همچون تحویل در کوتاهترین زمان و گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش اطمینان داشته باشید.
جمعبندی
مبلمان اداری از مهمترین عوامل شکلدهنده شخصیت و هویت یک محیط کاری هستند که نهتنها نقش زیادی در طراحی دکوراسیون فضا دارند، بلکه در راحتی و روحیه کارمندان و جلب نظر مشتریان نیز اثر به سزایی میگذارند. به همین جهت در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات قابلتوجه به هنگام خرید مبلمان اداری را ارائه کنیم تا مطلوبترین و بهترین انتخاب را داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به سایت javizco.com مراجعه کنید و تنوع بالای محصولات بهرهمند شوید. شما در مجموعه ژاویز میتوانید انتخاب شایستهای برای مبلمان محیط کاری خود داشته باشید.
نظر شما