فرماندار سبزوار گفت: ۲۷ هزار و ۲۵۲ نفر از مسافران نوروزی و زائران رضوی از ابتدای طرح اسکان نوروزی تا پایان ۱۳ فروردین جاری از خدمات اسکان این شهرستان برخوردار شده اند.

بیش از ۲۷ هزار مسافر نوروزی در سبزوار اسکان داده شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین ابراهیمی کُُردیانی اظهار کرد: در قالب این طرح که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده تاکنون این مسافران و زائران از خدمات آماده شده ستاد اسکان این شهرستان بهره برده‌اند.

فرماندار سبزوار افزود: حدود چهار هزار نفر ظرفیت شب اقامت برای اسکان در شرایط عادی در این شهرستان پیش بینی شده بود که این ظرفیت در شرایط اضطراری تا حدود هفت هزار نفر قابلیت افزایش داشت.

وی تصریح کرد: مکان‌های آماده شده برای اسکان در شرایط عادی اقامتگاه‌های رسمی شامل هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز بومگردی و زائرسرها و اقامتگاه‌های غیر رسمی شامل مراکز خوابگاهی و مدارس در نظر گرفته شده بود.

ابراهیمی اظهار کرد: از مجموع ۲۷ هزار و ۲۵۲ نفر مسافر نوروزی و زائر رضوی عبوری اسکان داده شده در سبزوار، ۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۱۶ هزار و ۸۲۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و اضطراری اسکان داده شدند.

فرماندار سبزوار شمار بازدید گردشگران و زائران نوروزی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرستان سبزوار را ۷۷ هزار و ۶۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: این بازدیدها از بناهای تاریخی، اماکن مذهبی و موزه‌های شهرستان صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.