رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت:‌ تاکنون زمین چهار هزار و ۴۰۰ واحد در ۱۲ سایت شهرهای گناباد،‌ بیدخت، کاخک و روشناوند تامین شده است.

تامین زمین ۴۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در گناباد

به گزارش قدس خراسان، ناصر چیتگر اظهار کرد: سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نهضت ملی مسکن روستایی در سال گذشته به این شهرستان اختصاص یافت.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد بیان کرد: تسهیلات مزبور که در سال ۱۴۰۲ مصوب شده و امسال در قالب یک هزار فقره تسهیلات (۳۵۰ میلیون تومانی) با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان دارای شرایط پرداخت می شود.

وی تصریح کرد:‌ همچنین ۷۰۰ فقره تسهیلات ۲ میلیارد ریالی نهضت ملی مسکن روستایی و در مجموع به میزان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به افراد متقاضی مسکن شهرستان گناباد پرداخت شد و این شهرستان رتبه نخست را در اعطای تسهیلات فوق بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی در این بازه زمانی کسب کرد.

چیتگر اظهار کرد:‌ از مجموع ۲۴ روستای این شهرستان که مطالعه و بازنگری طرح هادی برای تامین و الحاق زمین اجرای نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد،‌ تاکنون در ۱۶ روستا زمین برای ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی تامین شده و شناسایی و احصاء زمین ۲ هزار واحد در دستور کار قرار دارد که با مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی مناطق روستایی در حال انجام است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت:‌ از مجموع ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر که تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن مناطق شهری گناباد ثبت نام کردند، شرایط ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر تایید شده است.

وی افزود:‌ از این میزان شرایط ۶ هزار و ۳۵۰ متقاضی تایید نهایی شدند و تاکنون زمین چهار هزار و ۴۰۰ واحد در ۱۲ سایت شهرهای گناباد،‌ بیدخت، کاخک و روشناوند تامین شده است.

چیتگر ادامه داد: حدود یک هزار واحد فوق به مرحله پی ریزی و ۷۰۰ واحد به مرحله اسکلت و سقف و نازک‌کاری رسیده است.

رییس بنیاد مسکن گناباد خاطر نشان کرد:‌ از مجموع ۹۷۷ متقاضی نهضت ملی مسکن مناطق شهری شهرستان گناباد که به بانک‌های عامل معرفی شدند، ۴۳۵ واحد به مرحله انعقاد قرار داد رسیدند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های گناباد برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن مناطق شهری تصریح کرد:‌ برخی بانک‌ها با عنوان کمبود اعتبار همکاری خوبی در این زمینه ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.