۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 976028

افزایش جرایم تا ۲۵درصد تلفات حوادث رانندگی را حداقل در سال جاری کاهش می‌دهد!

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به اینکه افزایش جرایم تا ۲۵درصد تلفات حوادث رانندگی را حداقل در سال جاری کاهش می‌دهد، از پیگیری برای متناسب‌سازی نرخ جرایم در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خبر داده است.

وی این را هم گفته که: «برآوردها نشان می‌دهد هرگاه اصلاح در جرایم انجام شده رفتار رانندگی و به تبع آن فوتی‌ها و تصادفات کاهش جدی داشته است». آقای دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک با ذکر خاطرات شمال (که محاله یادشون بره) افزوده: «مثلاً در سال۱۳۸۵ روند نرخ تلفات به حدود ۲۷هزار کشته در سال رسیده بود که کاهش پیدا کرد و در سال۱۳۹۷ به حدود ۱۶هزار کشته رسید؛ ولی متأسفانه در چهار سال اخیر این روند بار دیگر سیر صعودی گرفته...». 

ته‌دیگ
کارشناسان و تحلیلگران ما که اغلبشان به دلیل گُرخیدن شدید از نرخ جدید جریمه‌های راهنمایی و رانندگی حال و همچنین هوش و حواس درستی ندارند از دیدن اظهارات جدید آقای دبیر شورای عالی هماهنگی مبنی بر پیگیری متناسب‌سازی نرخ جریمه‌ها،  گرخیده‌تر شده و معتقدند: «داداش... خداییش جریمه از این متناسب‌تر... پنج برابرتر، داریم مگه؟» آن‌ها می‌افزایند: «درست است که طبق خاطرات شمال آقای دبیر در سال‌های ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۷ نرخ تلفات کاهش پیدا کرده و باز در چهار سال اخیر دارد افزایش پیدا می‌کند ولی خداییش ایمنی خودروهای داخلی و امنیت جاده‌ها و این جور چیزها در افزایش تصادفات و تلفات بیشتر نقش داشته یا افزایش ندادن جریمه ها؟» 
خلاصه کارشناسان و تحلیلگران ما معتقدند افزایش جریمه‌های رانندگی و راهنمایی درست، اما اولاً چرا یکباره این‌قدر؟ ثانیاً بهتر است یک دبیر شورای عالی هماهنگی هم پیدا بشود که کیفیت و ایمنی خودروها و جاده‌هایمان را متناسب‌سازی کند... همکارانم اشاره می‌کنند: از قول ما بنویس که داداش من! خداییش شما دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک هستی یا هماهنگی جریمه‌ها؟

میم.ظرافتی
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.