عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه بانک مرکزی باید مشکل تسهیلات ساخت مسکن را ساماندهی کند، گفت: اگر به مردم زمین و تسهیلات داده شود با همان سرمایه اندک خودشان پای کار می آیند و شروع به ساخت و ساز می کنند.

اگر به مردم زمین و وام داده شود با همان سرمایه اندک خودشان شروع به ساخت و ساز می کنند

سید کاظم دلخوش، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: مجلس قانون جهش تولید مسکن را نوشته است و دستگاهایی اجرایی باید تلاش کنند که آن را اجرایی کنند. باید دستگاهها تلاش کنند که به کسانی که زمین ندارند وکسانی که تشکیل خانواده می دهند زمین همراه با تسهیلات بدهند که این افراد نیز صاحب مسکن شوند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به لزوم واگذاری زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط سیستم بانکی اظهار کرد: دولت باید هم از جهت واگذاری زمین که مسئولیت این را به وزارت راه و شهرسازی داده ایم و هم به جهت دادن تسهیلات که باید سیستم بانکی همکاری کند نسبت به اجرای قانون اهتمام داشته باشد.

دلخوش تصریح کرد: ‌دولت باید از طریق بانک مرکزی اجرای بخشنامه هایش در بانک‌های که تکلیف دارند را مورد تاکید قرار دهد و فشار بیاورد که قانون اجرایی شود. اگر این کار را انجام دهند مردم ما مشتاق به مشارکت هستند و قطعا ورود خواهند کرد. اگر به مردم زمین و تسهیلات داده شود با همان سرمایه اندک خودشان پای کار می آیند و شروع به ساخت و ساز می کنند. با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک مرکزی مرحله آخر جهت مشارکت مردم در جهش تولید مسکن انجام خواهد شد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: باید بانک مرکزی مشکل تسهیلات مسکن را ساماندهی کند. اگر تسهیلات ساخت مسکن و زمین توسط دولت اعطا شود، حداقل بیش از شصت هفتاد درصد راه برای مشارکت مردم در جهش تولید مسکن اتفاق خواهد افتاد و این مسیر تقویت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.