تعدادی از فروشندگان شب بازارهای مشهد امروز با تجمع در مقابل شورای شهر مشهد به قانون جدید شهرداری اعتراض کردند، اما مسئول مربوطه این قانون را برای اجرای عدالت اجتماعی لازم دانست.

عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز چهارشنبه تعدادی از فروشندگان بازارهای موقت شهرداری با تجمع مقابل شورای شهر نسبت به قانون جدید ساماندهی این بازارها اعتراض کردند.

صحبت با این افراد که در سنین مختلف و حتی از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نیز بودند، مشخص کرد که قرار است طبق قانون جدید سازمان میادین شهرداری مشهد، این افراد هر ماهه برای اجاره غرفه در بازارهای موقت در سامانه ثبت‌نام کنند.

اشکال این طرح از نظر این فروشندگان این بود که عنوان می‌کردند «اجناسی که در هر کدام از این بازارها در نقاط مختلف شهر فروخته می‌شود متفاوت است و ما نمی‌توانیم هر ماه اجناس و کالاهای خود را عوض کنیم، خیلی از این اجناس امانی هستند ما پول مردم را چطور پس بدهیم؟»

عده‌ای دیگر میگفتند «در حال حاضر ما چندین سال است در شب بازارها یا بازارهای موقتی که در نزدیکی خانه‌هایمان است کار می‌کنیم اگر قرار باشد هر ماه در یک منطقه شهر باشیم چطور این بارها را آخر شب با خودمان ببریم و روز بعد باز بیاوریم؟»

خبرنگار قدس خراسان پس از شنیدن گلایه‌های این افراد موضوع را از مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد پیگیری کرد.

حسن کلیدری در این خصوص گفت: این موضوع برای اجرای عدالت اجتماعی است چرا که قیمت اجاره این غرفه‌ها در همه نقاط شهر یکسان است، چرا باید یک نفر با قیمت برابر در منطقه خوب شهر باشد و دیگری در یک منطقه پایین‌تر؟

وی افزود: این افراد که تعدادشان در شب بازارها حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر است هر ماهه باید از طریق سامانه ثبت‌نام کنند و مجوز بگیرند و کسی قرار نیست جای آن‌ها را بگیرد، فقط جای این افراد قرار نیست دیگر ثابت باشد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    0 2
    عالیه اگه انجام بشه
  • حمید رهنما ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
    1 1
    باسلام. کدوم عدالت اجتماعی، زمانیکه من فرش زیر پام رو فروختم تا پول مجوز شب بازار طبرسی رو از دست ندم و دو تا بچه م دو سال بیشتر روی موکت خوابیدن تو سرما و گرما کسی اومد بگه عدالت اجتماعی !! مامور کمیته امداد اومده بود خونه ی من از سردی زمین پاهاش یخ زد وتازه فهمید منظورم از سرده خونه ام بدون فرش چیه ؛ چون زیر اون خونه انباری بود وگرم نمیشد.
  • ناصر ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    0 0
    عالیه اگه انجام بشه من هشت ساله عصر بازار و شب بازارم چرا ی تعداد مشخص باید جاشون ثابت و خیالشون از بابت سهمیه مجوز بازارهای بهتر راحت باشه و بقیه استرس داشته باشن مگه خون اونا رنگینتره و یا مشکل اونا مهمتر از مشکلات بقیه متقاضی های دیگه هست این افراد سالها شاید نزدیک ب ۱۶ ساله که ثابت بودن عدالت اینه که حالا بقیه افراد هم بتونن مجوز بگیرن من خیلی از این تصمیم جدید خوشحال و امیدوار شدم