جمعی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد روز یکشنبه با تجمع در پردیس شهید بهشتی این شهر، خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در مراکز آموزشی این کشور را محکوم کردند.

دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین

به گزارش قدس خراسان، دانشجویان دختر و پسر از ۲ پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد مشهد به همراه اساتید خود در این تجمع اعتراضی حضور داشتند و شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن ایالات متحده آمریکا در محکومیت جنایات اسرائیل غاصب سر دادند.

همچنین این اساتید در سخنانی رفتار دوگانه مقامات آمریکایی در خصوص آزادی بیان و فعالیت‌های آزاد دانشجویان را محکوم کردند؛ در ادامه بیانیه جامعه بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان در محکومیت خشونت پلیس آمریکا علیه اساتید و دانشجویان در مراکز علمی این کشور را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اساتید دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن حمایت از همه حرکت‌های آزادی خواهانه و عدالت طلبانه در سراسر جهان، حمایت خود را از حرکت اعتراضی دانشگاهیان در مراکز آموزش عالی این کشور اعلام کرده و انزجار خود را نسبت به رفتار دوگانه دولت و هیات حاکمه آمریکا در سلب آزادی‌های معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارد.

در حاشیه این تجمع یک دانشجوی دانشگاه فرهنگیان مشهد اظهار کرد: دولتمردان آمریکایی که در هر ماجرایی در جهان سریع وارد شده و به اظهار نظر و دخالت در امور دیگران می‌پردازند، در خصوص سلب آزادی بیان دانشجویان خود پاسخگو باشند.

زینب صابری افزود: به ظاهر گفته اند امکان انجام هر حرکت اعتراضی در کشورهای غربی و به خصوص آمریکا فراهم است، اما وقایع اخیر نشان داد فقط رویدادهایی که با دیدگاه هیات حاکمه هم جهت باشد امکان بروز دارد و فقط قشری که با سیاست‌های رژیم صهیونیستی همراه هستند امکان اظهار نظر دارند.

همچنین در این تجمع برخی دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی از رفتار سلبریتی ها و افراد مشهور هنری و ورزشی کشورمان که بر خلاف آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱، در برابر خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.