مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی گفت: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در بین زائران حضرت رضا (ع) وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در برابر این واجب الهی احساس وظیفه کنیم.

ترویج امر به معروف و نهی از منکر در حرم مطهر رضوی وظیفه‌ای همگانی است

حجت‌الاسلام سلمان بی‌نیاز اظهار داشت: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی با هدف گفتمان‌سازی و راهبری این فریضه در حرم منور رضوی تأسیس شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پوشش زائران حرم مطهر، گفت: تعیین حد پوشش زائران خانم، تأسیس، تجهیز و ارتقای 10 اتاق تحویل چادر امانت با چادرهای متنوع و رنگی، توزیع بروشور "ایرانی الاصل"، برگزاری مسابقه کتابخوانی "ستاره‌ها چیدنی نیستند"، نصب پوستر تصویری آیین‌نامه پوشش زائران، تذکر "ادب حضور و حجاب" در بین‌الصلاتین‌ها، برگزاری پایگاه سبک زندگی فاطمی، ارسال پیامک "لزوم رعایت حجاب" و طرح آئینه رضوی (گفتگوی چهره به چهره حجاب) از جمله این اقدامات است.

حجت‌الاسلام بی‌نیاز در ادامه به آموزش خادمان حرم مطهر در این زمینه اشاره کرد و گفت: بالغ بر 20 هزار نفر از خدمه آموزش دیده‌اند و جلسات توجیهی ویژه سرکشیک‌های خدمت افتخاری برگزار شده است. همچنین بروشور "یک کلمه آسان" توزیع شده و خدمت "خادم حجاب فاطمی" ایجاد و تقویت شده است.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با فعالان و تشکل‌های عفاف و حجاب و دستگاه‌های مرتبط با موضوع حجاب برگزار شده است، گفت: دوره تربیت مدرس امر به معروف و نهی از منکر نیز برگزار شده و فراخوان طرح و ایده حجاب حرم مطهر رضوی نیز منتشر شده است.

مسئول دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر حرم مطهر رضوی به اقدامات سازمانی این دبیرخانه اشاره کرد و گفت: سازماندهی فرآیند امر به معروف، برگزاری مستمر جلسات فریضتین امر به معروف، تاسیس واحد پاسخگویی دبیرخانه، اختصاص بیشترین موضوع تبلیغات محیطی به حجاب، برگزاری افکارسنجی و پایش مستمر وضعیت حجاب از جمله این اقدامات به‌شمار می‌رود.

وی یادآور شد: مجموعه این اقدامات و فعالیت های ذکر شده توسط بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی انجام شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.