سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بر اثر بارش باران و سیلاب در استان در محورهای اصلی و بزرگراهی هیچ مسدودیتی نداریم و سه محور فرعی و ۹ محور روستایی مسدود هستند. 

سیل ۱۲ محور فرعی و روستایی خراسان رضوی را مسدود کرد/توزیع چادر بین سیل‌زدگان صالح آباد

سیدرضا عباسی نیشابوری در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: سه محور فرعی کاشمر به نیشابور، قوچان به دوغایی و فریمان به چخماق و ۹ محور روستایی در فریمان، صالح آباد و کلات مسدود شده است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص خسارات سیل در بخش مسکن گفت: در شهرستان صالح آباد ۲۳ واحد، بردسکن ۱۰ واحد و مشهد هم ۱۰ واحد دچار آب افتادگی شده‌اند، که در صالح آباد بین سیل زدگان چادر توزیع شده است و در بردسکن و مشهد سیل‌زدگان در واحدهای مسکونی دیگران اسکان داده شده‌اند.

وی شدت سیل را در بعضی نقاط بالا عنوان کرد و افزود: شدت بالای سیل خسارت هایی به تاسیسات زیر بنایی از جمله شبکه‌های آب و برق وارد کرده است و در روستاهای صالح آباد، کلات و فریمان خسارت داشتیم که در برخی نقاط به صورت موقت مرمت شده است.

عباسی نیشابوری گفت: در دو مجتمع آبی روستاهای سراب و بریتاج در صالح آباد، خط انتقال و چاه آب تخریب شده است که در حال مرمت آن هستند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در دو روستای کلات که خط انتقال آب از داخل رودخانه بوده است، سیل لوله‌ها را برده است و در حاضر به این دو روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

وی از قطعی برق ۵۰۰ خانوار گفت و افزود: در هشت روستا برق قطع شده بود که با پیگیری اکیپ‌های برق مجدد وصل شده است و در حال حاضر قطعی برق نداریم.

عباسی نیشابوری اظهارکرد: شب گذشته ستاد مدیریت بحران‌تشکیل شد و یکی از مصوبات خوب آن تعطیلی مناطق گردشگری مستعد سیل تا زمان خروج این سامانه بارشی از استان بود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص مناطقی که تعطیل شده‌اند، گفت: پیست اسکی شیرباد، روستاهای بار و بوژان نیشابور، معابر کوهستانی، پارک تندوره درگز تعطیل شده‌اند و علاوه بر آن به فرمانداران اعلام شده است که هر شهرستان مقاصد گردشگری خودشان را که احتمال سیلاب می‌دهند تعطیل کنند تا خسارات کمتری ‌پیش آید.

وی با توجه به تعطیلی آخر هفته عنوان کرد: مردم خودشان از بروز مشکلات پیشگیری کنند و با توجه به آب و هوا به مناطق سیل خیز نروند و همچنین پیامک‌های هشداری برای خودروهای مبادی خروجی و ورودی شهرستان‌ها ارسال می‌شود.

عباسی نیشابوری گفت: یکی دیگر از مصوبات ستاد بحران تعطیلی بوم‌گردی در مناطق سیلابی بود که همه این تصمیمات برای سلامتی مردم و خسارت کمتر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.