آخرین تحولات لبنان

در ادامه جنگ همه‌جانبه، غیرانسانی و وحشیانه اسرائیل علیه مردم مقاوم غزه، برخی منابع صهیونیستی از تلاش وزیر امنیت داخلی رژیم برای تصویب طرحی خبر دادند که از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه جلوگیری کند.

ایده شیطانی صهیونیست‌ها برای به زانو درآوردن مقاومت / کابینه نتانیاهو لغو ورود تمامی کمک‌ها به غزه را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در جزئیات رخداد اعلام کرد ایتمار بن‌گویر، وزیر افراطی کابینه نتانیاهو قصد دارد توقف کامل ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق تمامی گذرگاه‌های باریکه غزه را به رأی بگذارد. 

بن‌گویر ازجمله مخالفان سرسخت مذاکره با حماس و آتش‌بس است. حال، رونمایی وی از ایده غیرانسانی اخیر از توطئه چندوجهی صهیونیست‌ها برای به زانو درآورن مقاومت حکایت دارد؛ به این معنی که موازی با تهاجمات نظامی گسترده، با محدود کردن ورود کمک‌ها به غزه، اهداف خود را پیش ببرند.

حمله دوباره شهرک‌نشینان به مقر آنروا
همزمان با پیشبرد این توطئه خطرناک، روز گذشته شماری از شهرک‌نشینان صهیونیست در مقابل دیدگان پلیس بار دیگر به مقر آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) حمله کرده و محوطه بیرونی آن را به آتش کشیدند. فیلیپه لازارینی، رئیس آنروا ضمن تأیید تهاجم یاد شده اعلام کرد این اقدام، آخرین مجموعه از تهدیدات، اذیت و آزار کارکنان و اقدامات خشونت‌آمیز علیه کارکنان آژانس در دو ماه گذشته است.

وی افزود: عصر پنجشنبه شهرک‌نشینان دو بار اطراف مقر آنروا در شرق بیت‌المقدس را به آتش کشیدند. این اقدام درحالی صورت گرفت که کارکنان درون مقر بودند و جان آن‌ها را به خطر انداخت.
حملات سازمان یافته به کارکنان سازمان ملل، کاروان‌های بشردوستانه و تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان‌های امدادرسانی در غزه بخشی از کارزار جنگی شهرک‌نشینان علیه فلسطینی‌ها در هفت ماه گذشته بوده است.

براساس گزارش‌ها ساختمان‌های وابسته به آنروا در غزه تاکنون ۳۶۵بار مورد حمله قرار گرفته‌ که در نتیجه آن، ۴۲۹ آواره فلسطینی کشته شده‌اند. همچنین تاکنون از هر ۱۰۰کارمند آنروا در غزه یک نفر به شهادت رسیده که بالاترین آمار تلفات کارکنان سازمان ملل در تاریخ است.

ازسوی دیگر  پس از حمله چندباره اشغالگران به کامیون‌های حامل کمک‌های انسان‌دوستانه، دیروز نیز ویدئوهایی منتشر شد که نشان می‌دهد شهرک‌نشینان با ریختن سنگ در جاده، راه کمک‌ها به سمت غزه را بسته‌اند. همزمان هیئت گذرگاه‌ها و مرزهای نوار غزه در بیانیه‌ای در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر بازگشایی گذرگاه‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تأکید کرد گذرگاه‌های نوار غزه همچنان بسته و تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.

هفت گذرگاه تنها راه‌های دسترسی زندانی روباز به نام غزه با دنیای بیرون است که در این میان، ۶ گذرگاه زیر کنترل رژیم صهیونیستی بوده و تنها گذرگاه رفح زیر نظارت مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین است. با وجود این، ارتش اشغالگر از یک هفته پیش و پس از آغاز عملیات نظامی، گذرگاه رفح را به تصرف خود درآورده و رفت‌وآمد از گذرگاه ابوسالم را هم ممنوع کرد.

خبرنگار: جاوید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.