دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند.

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود، برای تولید انبوه تراشه‌های نوری استفاده کنند.

این تکنیک می‌تواند محدودیت‌های آمریکا برای عدم دسترسی چین به فناوری‌های پیشرفته را دور بزند.

او شین استاد موسسه میکروسیستم و فناوری اطلاعات شانگهای و مدرسه پلی‌تکنیک لوزان سوئیس در این رابطه اظهار داشت: همچنان استفاده صنعتی از فناوری کنونی به دلیل هزینه بالای هر ویفر (یک برش نازک از یک نیم‌رسانا) و اندازه محدود، محدودیت‌هایی دارد.

بر همین اساس، تیم او شین لیتیوم تانتالات(LiTaO3) را به «دلیل عملکرد بهتر»،« شباهت فرآیند ساخت آن به روش‌های سیلیکونی تجاری شده» و «امکان تولید انبوه با هزینه کمتر» جایگزین لیتیوم نیوبات کردند.

لیتیوم تانتالات برای فیلترهای فرکانس رادیویی 5G (مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند) استفاده شده است و تولید مقیاس‌پذیر را با هزینه‌های پایین ممکن می‌سازد. همچین دارای خواصی برابر و در برخی موارد برتر از لیتیوم نیوبات است.

او شین با تاکید بر ظرفیت لیتیوم تانتالات در کاربردهای فناوری‌های بی‌سیم، افزود: این روش می‌تواند مسیر تولید تراشه‌های الکترواپتیکال نسل‌های آینده را برای تولید انبوه و کم هزینه، هموار کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.