تحولات لبنان و فلسطین

۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 894922

جدیدترین آمار شرکت "کانتر پوینت ریسرچ" نشان داد فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

بازار تلفن هوشمند در خزان ماند

به گزارش قدس آنلاین، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال میلادی جاری، برای سومین فصل متوالی کاهش پیدا کرد و چالش‌های پیش روی این صنعت را نمایان کرد.

یکی از بزرگترین عوامل تاثیرگذار در کاهش فروش تلفن هوشمند، ادامه کمبود تراشه است. کمبود تراشه، تامین قطعات مورد نیاز برای ساخت گوشی‌ها را برای تولیدکنندگان، دشوار کرده است. این امر به تاخیر تولید و قیمت‌های بالاتر منجر شد و جذابیت خرید گوشی‌های جدید را برای مصرف کنندگان کمتر کرد.

یک عامل دیگر تاثیرگذار در کاهش فروش تلفن‌های هوشمند، افزایش هزینه‌های زندگی بوده است. هزینه زندگی در بسیاری از قسمت‌های جهان افزایش پیدا کرده و تمایل افراد برای صرف پول برای تهیه گوشی جدید را کاهش داده است. هنگامی که افراد برای هزینه مایحتاج اصلی خود به تقلا می‌افتند، احتمال کمتری وجود دارد که بتوانند از عهده خرید یک گوشی جدید بربیایند؛ حتی اگر به تهیه گوشی جدید، نیاز مبرم داشته باشند.

همچنین، بازار تلفن هوشمند به میزان فزاینده‌ای اشباع شده است. میلیاردها دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان در دست مصرف است و افراد زیادی، گوشی خود را به مدت طولانی‌تر نگه می‌دارند. این به معنای آن است که تقاضای کمتری برای گوشی‌های جدید وجود دارد؛ حتی اگر مدل‌های جدید به بازار عرضه شوند.

با وجود این چالش‌ها، همچنان نقطه امیدی در بازار تلفن هوشمند وجود دارد. به عنوان نمونه، سامسونگ با وجود کمبود تراشه، به لطف موفقیت گوشی‌های سری آی و سری اس ۲۳، توانسته است برتری خود از نظر سهم بازار را حفظ کند.

بازار تلفن هوشمند همچنین تحت تاثیر ظهور فناوری‌های جدید مانند دستگاه‌های پوشیدنی و واقعیت افزوده قرار گرفته است. دستگاه‌های پوشیدنی، دستگاه‌هایی مانند ساعت هوشمند و دستگاه کنترل فیتنس هستند. واقعیت افزوده، یک فناوری است که اطلاعات دیجیتالی را در دنیای واقعی، نمایش می‌دهد اما این فناوری‌ها هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند اما می‌توانند در سال‌های آینده، بازار تلفن هوشمند را با چالش جدی روبرو کنند.

بازار تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۳ با چالش‌هایی روبروست اما همزمان، فرصت‌هایی برای رشد دارد. مسئله مهم برای تولیدکنندگان این است که به نوآوری متمرکز شده و گوشی‌هایی عرضه کنند که پیشنهاد ارزش قانع کننده دارند.

بزرگترین بازیگران بازار تلفن هوشمند در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ شامل سامسونگ، اپل، شیائومی، اوپو و ویوو بوده‌اند. این پنج شرکت، سهم عمده از بازار تلفن هوشمند جهانی دارد اما تعدادی بازیگر کوچک دیگر وجود دارند که برای کسب سهمی در این بازار، رقابت می‌کنند.

چالش‌هایی که سال میلادی جاری پیش روی بازار تلفن هوشمند قرار دارد شامل کمبود تراشه، افزایش هزینه زندگی، اشباع بازار، جنگ در اوکراین، ادامه پاندمی کووید ۱۹، تغییر عادت مصرف کننده و معرفی فناوری‌های جدید است. در مقابل، فرصت‌های بازار تلفن هوشمند شامل رشد بازار گوشی تاشو، رشد بازار دستگاه پوشیدنی، افزایش تقاضا برای تلفن‌های هوشمند شخصی سازی شده و تقاضای رو به رشد برای تلفن‌های هوشمند پایدار است.

بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، آینده بازار تلفن هوشمند نامعلوم است. با این حال، روشن است که سازندگان باید خود را با این تغییرات، وفق دهند تا بتوانند رقابتی بماند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.